جمهوری اسلامی تهدیدات استکبار جهانی را به فرصت تبدیل کرد

جمهوری اسلامی تهدیدات استکبار جهانی را به فرصت تبدیل کرد

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه خوی گفت: با عنایت ویژه خداوند، جمهوری اسلامی ایران توطئه ها و تهدیدات استکبار جهانی علیه اسلام و مسلمانان را به فرصت تبدیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری، در خطبه های این هفته نماز جمعه خوی با اشاره به حماسه 12 فروردین 58 ملت ایران که بیشتر از 98 درصد مردم به جمهوری اسلامی رای مثبت دادند اظهار داشت: این حماسه تاریخی در سینه تاریخ سیاسی ایران باقی خواهد ماند و نسل‌های آینده به این حماسه بزرگ اجداد خود افتخار خواهند کرد.

وی گفت: این حماسه در اوج غربت اسلام و مسلمانان در سطح جهان اتفاق افتاد و تمامی محاسبات مکتب‌های الحادی شرق و غرب و سیاست‌مداران کشورهای استکباری جهان را بهم ریخت و مجدداً دین را در صحنه سیاسی جوامع بشری حاکم کرد.

خطیب جمعه خوی با اشاره به 13 فروردین که روز طبیعت نامگذاری شده است افزود: مردم ایران بر اساس یک سنت قدیمی در چنین روزی با حضور در صحرا و طبیعت عید نوروز را بدرقه می‌کنند.

وی تصریح کرد: مردم ظریف و فهیم ایران بر اساس آموزه‌های دینی و فرهنگ اصیل ایران اسلامی در حراست از طبیعت از طریق حفظ نظافت، رعایت حقوق مردم، حفاظت از املاک آنان، حفظ شئونات اسلامی در معاشرتها و رعایت اصول بهداشتی نهایت تلاش و کوشش را انجام خواهند داد.

شکوری با اشاره به برخی از حوادث و اتفاقات داخلی، منطقه ای و بین المللی در طول سال 93 گفت: با عنایت ویژه خداوند، جمهوری اسلامی ایران توطئه ها و تهدیدات استکبار جهانی علیه اسلام و مسلمانان را به فرصت تبدیل کرده است.

وی با اشاره به گسترش تحریم‌ها علیه ایران، پایین آوردن قیمت نفت، حملات رژیم صهیونیستی به غزه و سوریه، حمایت استکبار و ارتجاع از گروه‌های تروریستی تکفیری در کشورهای اسلامی، تبلیغ ناجوانمردانه شیعه هراسی، توهین به مقدسات بویژه ساحت مقدس رسول اکرم(ص) بعنوان محورهای تهدیدات دشمن برشمرد.

امام جمعه خوی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با توسعه و گسترش فعالیت‌های علمی در زمینه‌های مختلف، بالا بردن توان نظامی و امنیتی خود، طراحی اقتصاد مقاومتی،حمایت عملی از کشورهای عراق، سوریه، لبنان و مردم غزه در مقابل گروه‌های تکفیری و رژیم صهیونیستی، ایجاد و گسترش ارتباطات سیاسی، اقتصادی و امنیتی با کشورهای همسایه و راه اندازی دیپلماسی موفق و کارآمد بین المللی بویژه در موضوع پرونده هسته‌ای توانست این تهدیدات را به فرصت تبدیل کند.

شکوری با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب گفت: مقام معظم رهبری در سال 94 پنج محور مهم و سرنوشت‌ساز مطرح فرمودند، پیشرفت اقتصادی، اقتدار و عزت منطقه‌ای و بین المللی، عدالت قضایی و اقتصادی و از همه مهمتر معنویت که اینها آرزوهای بزرگ و دست یافتنی هستند چون خارج از ظرفیت عظیم ملت ایران و سیاست های نظام نیستند.

خطیب جمعه خوی با اشاره به حمله اخیر عربستان به کشور یمن که با همکاری و هماهنگی آمریکا، اسرائیل و سایر شیوخ و پادشاهان حاکم بر کشورهای منطقه صورت گرفته اظهار داشت: این قبیل لشکر کشی‌های استکبار و ارتجاع تازگی ندارد.

وی تصریح کرد: این موضوع قبلا در ایران پس از پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس سپس در کشورهای افغانستان، عراق، سوریه، لبنان و سرزمین‌های اشغالی تجربه شده و در تمامی آنها با شکست مواجه شده‌اند و نتوانسته‌اند در برابر اراده ملتها مقاومت کنند و در یمن نیز انشالله شکست خواهند خورد و افکار عمومی جهان این تجاوزات و سکوت مجامع عمومی و سازمان ملل را داوری خواهد کرد.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon