شماره‌ای برای رسیدگی به شکایات از خدمات بیمارستانی در ایام نوروز


شماره‌ای برای رسیدگی به شکایات از خدمات بیمارستانی در ایام نوروز

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل دفتر اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت گفت: شماره ۱۵۹۰ به شکایات بیماران و مردم از نوع خدمات درمانی بیمارستان‌ها در نوروز رسیدگی می‌کند، همچنین هیچ بیماری لازم نیست برای انتقال از بیمارستانی به بیمارستان دیگر هزینه‌ای بپردازد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، سیدمحمدحسین میردهقان با اعلام شماره 1590 برای رسیدگی به شکایات بیماران از خدمات بیمارستان‌ها در ایام نوروز اظهار داشت: در حال حاضر متخصصان مقیم در بیمارستان‌ها برای ایام نوروز مستقر هستند.

وی افزود: هم‌اکنون اگر لیست اعمال جراحی بیمارستان‌های بزرگی مانند میلاد و سینا را مشاهده کنید، متوجه می‌شوید که با تعداد اعمال جراحی در ایام غیرتعطیل تفاوتی ندارد. 

مدیرکل دفتر اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت ادامه داد: البته در ایام نوروز برخی مردم انتظاراتی دارند که تحقق آن در تعطیلات سخت است چون برخی مراکز درمانی اصلا بعضی تجهیزات مانند تصویربرداری را ندارند و باید به دیگر مراکز منتقل شوند، البته هزینه انتقال بیمار به مراکز دیگر را همان مرکز منتقل کننده متقبل می‌شود و بیمار هزینه‌ای نباید بپردازد.

میردهقان با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت نیز در سال 94 با قدرت ادامه پیدا می‌کند خاطرنشان کرد: 120 نفر از نخبه‌ترین ناظرهای وزارت بهداشت طرح تحول سلامت را در قالب 71 شاخص ارزیابی کردند که نتایج آن به زودی اعلام می‌شود.

* فعالیت تمام مراکز شبانه‌روزی کشور در ایام تعطیلات نوروز 

محمد جهانگیری معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی کشور نیز در برنامه بررسی خدمات بیمارستانی در تعطیلات نوروز عنوان کرد: در ایام نوروز با برنامه‌ریزی‌های که صورت گرفته است پوشش حداقلی استقرار پزشکان برای خدمات به بیماران صورت پذیرفته است. هم‌اکنون تمام مراکز شبانه‌روزی کشور فعال هستند و اتاق‌های عمل جراحی بیمارستان‌های بخش خصوصی نیز برای هر نوع خدمت با دیگر بیمارستان‌های دولتی هماهنگی لازم را دارد.

انتهای پیام/ 

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon