واکنش ظریف به اظهارات ضدایرانی اردوغان

واکنش ظریف به اظهارات ضدایرانی اردوغان

خبرگزاری تسنیم: وزیر‌امورخارجه در واکنش به سخنان اخیر رییس‌جمهور ترکیه گفت: کسانی که با اشتباهات استراتژیک خود، خسارات جبران‌ناپذیری به بار آورده‌اند، بهتراست با اتخاذ سیاستهای مسئولانه از ظرفیتهای موجود برای ایجاد آرامش و همگرایی منطقه استفاده کنند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم؛‌ وزیر امور خارجه در واکنش به سخنان اخیر رییس جمهور ترکیه گفت: کسانی که با اشتباهات استراتژیک خود، خسارات جبران‌ناپذیری به بار آورده‌اند، بهتر است با اتخاذ سیاست‌های مسئولانه از ظرفیت‌های موجود برای ایجاد آرامش و همگرایی در منطقه استفاده کنند.

ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سؤالی در خصوص سخنان اخیر رییس جمهوری ترکیه اظهار داشت: ما برای روابط استراتژیک خود با ترکیه در زمینه‌های مختلف اهمیت و احترام زیادی قایل هستیم. در شرایط فعلی باید تلاش تمامی کشورها در جهت استقرار ثبات و جلوگیری از گسترش ناامنی در منطقه باشد.

ظریف افزود: کسانی که با اشتباهات استراتژیک و سیاست‌های بلندپروازانه خود، خسارات جبران ناپذیری به بار آورده‌اند، بهتر است با اتخاذ سیاست‌های مسئولانه از ظرفیت‌های موجود جهت ایجاد آرامش و همگرایی در منطقه استفاده کنند.

وزیر خارجه کشورمان افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا با مشارکت تمامی برادران خود در منطقه، گفتگوی میان گروه‌های مختلف یمنی را جهت حفظ یک‌پارچگی و بازگشت ثبات و امنیت به آن کشور تسهیل کند.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه فرانس24 اعلام کرد که آنکارا ممکن است ارسال کمک لجستیک به عملیات نظامی عربستان در یمن را مورد بررسی قرار دهد.

اردوغان در ادامه مدعی شد: ایران و گروه‌های تروریستی باید عقب‌نشینی کنند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان