نوشیدن و بوییدن گلاب سردرد را برطرف می کند


نوشیدن و بوییدن گلاب سردرد را برطرف می کند

خبرگزاری تسنیم: عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: نوشیدن و بوییدن گلاب سردرد را برطرف می کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد اکبرزاده با اشاره به این که ایرانیان از نخستین کسانی هستند که از گذشته های دور به ویژگی های خوراکی و درمانی گل سرخ پی برده اند، اظهار کرد:مواد اصلی تشکیل دهنده اسانس گل محمدی شامل 33 درصد سیترنلول، 28درصد گرانتول، 20درصد استاروپنین و چهار درصد فنیل اتانول است.

اکبرزاده با بیان این که اسانس گل محمدی دارای اثرات ضدویروسی و باکتری، ضد اسپاسم، آنتی سپتیک و آرام بخش است افزود: گلاب جهت شستشوی اماکن متبرکه، شیرینی سازی، مرباجات و از اسانس آن در صنایع داروسازی و غذایی استفاده می شود.

وی درباره کاربردهای دیگر گلاب تصریح کرد:از گلاب برای رفع عوارض حادث از زکام، قطع خونریزی از سینه، خشونت صدا ،ضدسرفه، خفقان گرم ،درد معده و روده، دل پیچه سرد و گرم، درد کبد و طحال، علاج نزله سرد، سردردهای گرم، درد چشم، تقویت حواس، ایجاد نشاط، تقویت دل، رفع خماری، درمان بی هوشی و خفقان استفاده می شود.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل خاصیت ضدعفونی کنندگی، یکی از پاک کننده های قوی برای پوست های خشک است. اکبرزاده با اشاره به این که گلاب بهترین نوشیدنی برای کسانی است که دچار خونریزی و مشکلات سینه و گلو هستند گفت: گلاب ناراحتی سینه را از بین می برد و از بیهوشی جلوگیری می کند.

وی افزود: همچنین گلاب سرد گرمی درون را از بین می برد و بدن را تقویت می کند.

به گفته این کارشناس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی ساری،‌بوییدن گلاب برای تقویت قلب، جلوگیری از بیهوشی و تقویت حواس مفید است.

اکبرزاده گفت: نوشیدن و بوییدن گلاب سردرد را برطرف می کند به ویژه سردردی که در اثر هوای آلوده یا آلودگی صوتی باشد.

منبع:تیک

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon