آمریکا به بهانه گروه تروریستی داعش در منطقه مداخله می‌کند

آمریکا به بهانه گروه تروریستی داعش در منطقه مداخله می‌کند

خبرگزاری تسنیم: رئیس سابق سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (آی.اس.آی) با اشاره به مداخله آمریکا در کشورهای اسلامی گفت که این کشور به بهانه گروه تروریستی داعش در منطقه‌ مداخله می‌کند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، ژنرال «حمید گل» رئیس سابق سازمان اطلاعاتی ارتش پاکستان (آی.اس.آی) در کنفرانس «اتحاد امت» گفت: آمریکا بدنبال گسترش نفوذ گروه تروریستی داعش است و به همین بهانه در منطقه مداخله مداخله می‌کند.

وی افزود: عملکرد دولت عربستان نیز بر اساس دستورات اسلامی نیست بلکه حاکمان این کشور امور این کشور را به خواسته‌های خود انجام می‌دهند.

ژنرال حمید گل اذعان کرد: علما توانایی گسترش دین اسلام را دارند اما «شورای همبستگی ملی» پاکستان در حال حاضر درگیر منافع خود شده و در مورد وضعیت وخیم پاکستان اقدامی نمی‌کنند.

قابل ذکر است که شورای همبستگی ملی پاکستان سازمانی متشکل از احزاب مذهبی و سیاسی پاکستان است و همه مذاهب این کشور در این سازمان نمایندگی دارند.

رئیس سابق سازمان آی.اس.آی گفت:  آمریکا بار دیگر به بهانه گروه تروریستی داعش خواستار مداخله در منطقه است و علما نیز وظیفه دارند تا در این خصوص واکنش نشان دهند. 

به گفته رسانه‌های پاکستانی، به نظر می‌رسد که گروه‌های تروریستی این کشور قصد دارند تا با اتحاد از گروه تروریستی داعش در پاکستان حمایت کنند در حالی که برخی از فرماندهان مهم تحریک طالبان این کشور مانند فرماندهان «کرم ایجنسی»، «خیبرایجنسی»، «اورکزی ایجنسی»، «هنگو» و «پیشاور» چندی قبل با داعش بیعت کردند.

گروه تروریستی داعش در حالی بدنبال راه ورود به مناطقی از آسیای جنوبی است که تحریک طالبان پاکستان در این مناطق همچنان علیه دولت‌های پاکستان و افغانستان فعال هستند.

این در حالی‌است که برخورد دولت پاکستان در این مورد ضد و نقیض است زیرا «چوهدری نثار علی خان» وزیر کشور پاکستان بارها بر عدم وجود گروه تروریستی در پاکستان تاکید کرده بود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان