نگاهی به جلوه‌های فداکاری معلمان در سال ۹۳

نگاهی به جلوه‌های فداکاری معلمان در سال 93

خبرگزاری تسنیم: فداکاری و ایثارگری معلمان برای نجات جان دانش‌آموزان یکی از زیباترین جلوه‌های تعلیم و تربیت در سال ۹۳ بود که شاید بتوان فداکاری مرحوم کاظم صفرزاده معلم فداکار لرستانی را بارزترین جلوه فداکاری در سال گذشته دانست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شاید بتوان یکی از شیرین‌ترین اخبار آموزش‌وپرورش در سال گذشته را فداکاری معلمانی دانست که در نخستین جشنواره جلوه‌های معلمی در دی ماه سال 93 مورد تجلیل قرار گرفتند.

سال‌هاست که اخبار متعددی از فداکاری معلمان ایران زمین می‌شنویم،‌ حسن امیدزاده معلمی که برای نجات جان دانش‌آموزانش از آتش بخاری نفتی، خود را به آتش زد و دچار سوختگی شد و پس از تحمل سال‌ها رنج و سختی در سال 91 با زندگی وداع کرد یا معلم دیگری از توابع محروم استان اردبیل که برای نجات جان دانش‌آموزش نیمی از کبد خود را به وی اهدا کرد؛‌ این موارد تنها مواردی محدود از ایثارگری و گذشت معلمان این سرزمین است.

آموزش‌وپرورش در سال گذشته با هدف تقدیر از معلمانی که از خودگذشتگی داشتند و در جهت نجات جان انسان‌ها قدم برداشتند یا با انجام کارهایی موجب بازگشت دانش‌آموزان به جریان آموزش شده‌اند و فراتر از وظایف معلمی خود اقدام به انجام فعالیت‌های انسان دوستانه کرده‌اند،‌نخستین جشنواره جلوه‌های معلمی را برگزار کرد.

در طول سال‌های گذشته معلمان بسیاری بودند که بدون هیچ چشم‌داشتی در سخت‌ترین و دشوارترین لحظات تصمیم‌گیری با ایثار جان، آفریننده باشکوه‌ترین جلوه‌های معلمی شدند.

در نخستین جشنواره جلوه‌های معلمی، 10 نفر از ملعمانی که برای نجات جان دانش‌آموزان خود فداکاری کرده بودند،‌ مورد تقدیر قرار گرفتند و علی اصغر فانی وزیر آموزش‌وپرورش در این مراسم از استمرار برگزاری این جشنواره در سال‌های آینده خبر داد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: گرچه همه معلمان ایثارگر هستند، اما ما در تلاش هستیم تا با معرفی تعدادی از معلمان به جامعه آنها را الگوی سایرین قرار دهیم.

در سال 93 نیز شاهد جلوه‌‌های زیبایی از ایثارگری معلمان بودیم که شاید بتوان خاص‌ترین آن را فداکاری مرحوم کاظم صفرزاده معلم لرستانی برای نجات جان دانش‌آموزانش عنوان کرد.

کاظم صفرزاده معلم یکی از مناطق عشایری از توابع استان لرستان بود که در روز حادثه یکی از دانش‌آموزان مدرسه عشایری شبانه‌روزی امام جعفر صادق(ع) ویسیان دچار جراحت شدید در ناحیه پا شد و نیازمند اقدامات درمانی بود. از همین رو کاظم صفرزاده معلم این مدرسه با خودرو به همراه دانش‌آموز مجروح و دو نفر دیگر از دانش‌آموزان عازم مرکز درمانی می‌شوند اما متاسفانه به دلیل کمبود امکانات، مرکز درمانی این منطقه نمی‌تواند وضعیت دانش‌آموز مجروح را بهبود بخشد و بنابراین معلم این دانش‌آموزان با وجود بارندگی شدید تصمیم می‌گیرد دانش‌آموز مجروح را برای درمان به بیمارستان خرم‌آباد انتقال دهد اما در مسیر خودرو این معلم فداکار در سیل گرفتار شد و هر چهار سرنشین خودرو جان خود را از دست می‌دهند.

علی بهاری معلم دیگری از توابع استان اردبیل است که برای نجات جان دانش‌آموزش نیمی از کبد خود را به وی اهدا می‌کند.

معصومه خوش کام معلم تهرانی که پس از عمل جراحی دیسک کمر با وجود تجویز پزشک به استراحت مطلق با تخت بیمارستان در کلاس درس حضور یافت و به کار خود ادامه داد.

مرتضی اصغری معلم آذربایجان شرقی که 5 سال به طور رایگان برای تدریس به خانه دانش آموز بیمارش مراجعه کرد و همچنین روند درمان وی را نیز پیگیری می‌کرد.

کاظم جعفری معلم آذربایجان غربی که هزینه حج خود را برای درمان دانش‌آموزش که مبتلا به سرطان بود اهدا کرد. ثریا مطهر نیا معلم کردستانی که برای درمان دانش آموز بیمارش هر ماه با وی به تهران آمد و تا پایان درمان در بیمارستان ماندگار شد و پیگیر درمان 15 دانش آموز بیمار دیگر است.

احسان موسوی معلم کرمانی که با هزینه شخصی خود دانش‌آموزی را که از ناحیه پا دچار شکستگی شده بود به عرصه تعلیم و تربیت بازگرداند.

شکرعلی فرزاد معلم کهکیلویه و بویر احمدی مدیر یکی از هنرستان‌های شبانه روزی که بر اثر سکته مغزی جان خود را از دست داد و با رضایت اعضای خانواده 9 عضو بدن وی  به 7 بیمار نیازمند اهدا شد.

به گزارش تسنیم این موارد فقط بخشی از جلو‌ه‌های ایثارگری معلمان است که در سال 93 از آنها تقدیر شد و به طور حتم رابطه‌ عاطفی قوی میان معلم و دانش‌آموز می‌تواند یکی از زیباترین جلوه‌های تعلیم و تربیت باشد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon