آمریکا عامل اصلی فشارها بر ملت ایران


آمریکا عامل اصلی فشارها بر ملت ایران

خبرگزاری تسنیم: مذاکره با آمریکا در مسأله هسته اى نباید این غفلت را ایجاد کند که تصور کنیم که آمریکاى جهانخوار دست از دشمنى با اسلام برداشته است بلکه باید توجه داشت که دشمن اصلى اسلام و مسلمین همین دولت آمریکا است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دولت آمریکا نماد اصلى استکبار و عامل اصلى دشمنى با ملت ایران و همه آزادى خواهان عالم است. در سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامى در حرم رضوى وقتى جماعت مومنان شعار مرگ بر آمریکا را سر دادند رهبر معظم انقلاب این شعار را تأیید کردند و به صراحت خاطر نشان ساختند که بله مرگ بر آمریکا چون آمریکا آن عامل اصلى این فشارها است. متن حاضر به اختصار هرچه تمامتر بر این امر تأکید مى کند که از منظر امام راحل عظیم الشان ملت ایران شعار مرگ بر آمریکا نشان از اسلام حقیقى و ناب دارد و مخالفت با آن نشانه اسلام آمریکایى است و رهبر معظم انقلاب اسلامى نیز بر این امر صحه گذاشته و از امام راحل تبعیت مى کنند. مذاکره با آمریکا در مسأله هسته اى نباید این غفلت را ایجاد کند که تصور کنیم که آمریکاى جهانخوار دست از دشمنى با اسلام برداشته است. *


امام المتقین حضرت على(ع) در نامه به مالک اشتر رحمت الله علیه فرمان مى دهد: «ولکن الحذر کلّ الحذر من عدوّک بعد صلحه فان العدوّ ربما قارب لیتغفل فخذ بالحزم واتهم فى ذلک حسن الظن»
ایشان دشمنى را که در ظاهر به صلح گرایش یافته است خطرناک معرفى مى کنند و خاطر نشان مى سازند که هر چند نباید صلح ستیزى کرد ولى نباید از کید عدو نیز غافل شد چراکه حسن ظن در این جا جایى ندارد و دشمن گاه نزدیک مى شود تا خنجر از پشت بزند.
در همین رابطه باید به مسأله کنونى ما با دولت مستکبر ایالات متحده آمریکا توجه داشت. آمریکا دشمن اسلام است و از همین باب هم با نظام اسلامى دشمنى مى کند. دشمنى با ایران اسلامى یک امر ظاهرى و سطحى نیست. متاسفانه در سالهاى اخیر شاهد آن بودیم که برخى به دنبال به فراموشى سپردن شعار مرگ بر آمریکا بودند و به بهانه مذاکرات هسته اى و... تلاش مى کردند تا این شعار را مخالف اسلام و قرآن جلوه دهند. در حالى که دولت آمریکا نماد اصلى استکبار و عامل اصلى دشمنى با ملت ایران و همه آزادى خواهان عالم است.
اما در سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامى در حرم رضوى وقتى جماعت مومنان شعار مرگ بر آمریکا را سر دادند رهبر معظم انقلاب این شعار را تأیید کردند و به صراحت خاطر نشان ساختند: «دشمنان ما صریحاً مى گویند که هدفشان از فشارهاى اقتصادى یک هدف سیاسى است. هدف آن ها این است که مردم ایران را در مقابل نظام اسلامى قرار بدهند؛ (شعار مرگ بر آمریکاى حاضران) توجّه بفرمایید؛ البتّه بله، «مرگ بر آمریکا»، چون آمریکا آن عامل اصلى این فشارها است و خودشان هم اصرار دارند بر این که متمرکز بشوند روى اقتصاد ملّت عزیزما. هدفشان چیست؟ هدف این است که مردم را در مقابل دستگاه قرار بدهند؛ این را صریحاً مى گویند که مى خواهیم فشار اقتصادى بیاوریم تا وضعیّت مردم سخت بشود و مردم وادار به اعتراض بشوند در مقابل دولت و در مقابل نظام اسلامى. این را صریحاً مى گویند البتّه بدروغ گاهى ادّعا مى کنند که طرف دار ملّت ایرانند که این دروغها را نمى شود باور کرد و نباید از دشمن باور کرد، لکن هدفشان همان هدف سیاسى است.»
البته باید توجه داشت که در زمان امام راحل نیز برخى با شعار مرگ بر آمریکا مخالفت کرده بودند و برائت از مشرکین را که از منظر امام خمینى(ره) نماد امروزین آن مرگ بر آمریکا است را زیر سؤال برده بودند. امام در آن زمان در جواب آن ها خاطر نشان ساخته بودند: امام راحل در باب شعار مرگ بر آمریکا در مواضع متعددى ابراز نظر کرده اند و از جمله بیان داشته اند: «...فریاد برائت از مشرکان در مراسم حج و این یک فریاد سیاسى عبادى است که رسول الله(ص) به آن امر فرمود. حال باید به آن آخوند مزدور، که فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل و شوروى را خلاف اسلام مى داند، گفت تأسى به رسول خدا و متابعت از امر خداوند تعالى خلاف مراسم حج است؟» (صحیفه ى امام، جلد 18، ص 91.)
آرى تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامى بر این امر از آن جهت است که مذاکره با آمریکا در مسأله هسته اى نباید این غفلت را ایجاد کند که تصور کنیم که آمریکاى جهانخوار دست از دشمنى با اسلام برداشته است بلکه باید توجه داشت که دشمن اصلى اسلام و مسلمین همین دولت آمریکا است و مذاکره با این دولت در مسأله هسته اى نباید باعث غفلت ما شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان