آمار بازدید از قلعه فلک‌الافلاک، امسال بی‌سابقه‌ است


آمار بازدید از قلعه فلک‌الافلاک، امسال بی‌سابقه‌ است

خبرگزاری تسنیم: سرپرست میراث فرهنگی قلعه فلک‌الافلاک گفت: قلعه فلک الافلاک در روز ۷ فروردین با ۱۱ هزار و ۴۸۸ نفر بازدید کننده، رکورد بی‌سابقه‌ای در میزان بازدید کننده را در تمام طول عمر این بنا تجربه کرده است.

احمد نصرالهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، اظهار داشت: آمار روز هفتم فروردین ماه در استان ما و در بازدید از قلعه فلک‌الافلاک رکورد بی‌سابقه‌ای در تمام طول عمر این بنا بوده است.

وی افزود: از روز نخست تا ششم فرودین در مجموع 50 هزار و 654 نفرگردشگر از قلعه فلک‌الافلاک بازدید کردند، این درحالی است که بلیط‌های نیم‌بها و بازدیدهای رایگان نیز محاسبه نشده است.

سرپرست میراث فرهنگی قلعه فلک‌الافلاک عنوان کرد: در روز نخست فروردین 94، سه هزار نفر از قلعه فلک‌الافلاک بازدید کردند که این رقم در مقایسه با سال گذشته 50 درصد کاهش داشته است که دلیل آن را تا حدی می‌توان به مصادف شدن روزهای آغازین عید نوروز با ایام فاطمیه و یا بارندگی‌های مکرر سطح استان نسبت داد.

وی بیان کرد: در روز دوم فروردین امسال، آمار بازدید از قلعه فلک‌الافلاک شش هزار نفر بوده است؛ در حالی‌که سال گذشته این رقم  9 هزار نفر بوده اشت.

نصرالهی تصریح کرد: در روز سوم فروردین امسال 9 هزار نفر از قلعه فلک‌الافلاک بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که تعداد آن‌ها 10 هزار نفر بوده نیز کاهش داشته است.

وی خاطر‌نشان کرد: در روز چهارم فروردین امسال آمار بازدیدکنندگان از قلعه فلک‌الافلاک 11 هزار و 200 نفر بوده در حالی‌که سال گذشته در روز چهارم فروردین، 11 هزار نفر بازدیدکننده داشته است.

سرپرست میراث فرهنگی قلعه فلک الافلاک گفت: در روز پنجم فروردین 10 هزار و 500 نفر از قلعه فلک‌الافلاک بازدید کرده که آمار این روز در سال گذشته 9 هزار و 700 نفر بوده است.

وی اظهار داشت: در روز ششم فروردین نیز 10 هزار و 954 نفر از قلعه فلک الافلاک بازدید کردند در حالی که آمار این روز در سال گذشته 10 هزار و 144 نفر و روز هفتم فروردین با 11 هزار و 488 نفر بازدید کننده، رکورد بازدید از این بنای تاریخی است و پیش بینی می‌شود تا پایان نوروز بر تعداد گردشگران افزوده شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon