روز سیزدهم فروردین در قزوین به نماد حفاظت از محیط زیست تبدیل شود


روز سیزدهم فروردین در قزوین به نماد حفاظت از محیط زیست تبدیل شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره مرتع منابع طبیعی قزوین گفت:با کاشتن نهال و محافظت از پوشش گیاهی در روز "۱۳ به در" باید این روز را به نماد حفاظت از محیط زیست در قزوین تبدیل کرد.

مهدی کمالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: در روز 13 فروردین که روز طبیعت است، مردم باید مراقب باشند تا آسیبی به پوشش گیاهی استان قزوین وارد نشود، زیرا برخی از آسیب‌هایی وارده به طبیعت در این روز جبران ناپذیر است.

رئیس اداره مرتع منابع طبیعی قزوین با تأکید بر اینکه "13 به در" در قزوین باید به نماد حفاظت از محیط زیست تبدیل شود،بیان کرد: با کاشتن نهال و آسیب نرساندن به پوشش گیاهی در روز "13 به در" باید این روز را به  نماد حفاظت از محیط زیست در قزوین تبدیل کرد تا بتوان به حفظ و توسعه پوشش گیاهی در قزوین یاری رساند.

وی با اشاره به اینکه باید به حفظ پوشش گیاهی در استان کمک کرد، گفت: برای حفظ پوشش گیاهی در مراتع استان ابتدا باید از فرسایش خاک جلوگیری کرد و  برای جلوگیری از فرسایش خاک باید اقدامات لازم را انجام داد.

رئیس اداره مرتع منابع طبیعی قزوین با اشاره به اینکه چرای بی‌موقع یکی از مهمترین دلایل فرسایش خاک است، بیان کرد: زمان مناسب برای چرای دام از اردیبهشت ماه آغاز و تا شهریور ادامه دارد، اگر در زمان نامناسب دام برای چرا به مراتع برده شود، خاک دچار فرسایش شده و این فرسایش سبب از بین رفتن پوشش گیاهی می‌شود.

کمالی با بیان اینکه بخش اعظمی از استان قزوین را بیابان‌ها تشکیل داده‌اند، عنوان کرد: باید برای حفظ پوشش گیاهی در استان اقدامات مناسبی انجام داد، زیرا پوشش گیاهی در قزوین بسیار کم است و تنها یک در صد از پوشش گیاهی کشور را شامل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه 83 درصد از پوشش گیاهی قزوین غیرعلوفه‌ای است، اظهار کرد:  یکی از عوامل از بین برنده پوشش گیاهی در قزوین خشکسالی است که یکی از عوامل طبیعی به شمار می‌آید، انسان نیز به عنوان اصلی ترین عامل غیر طبیعی می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری به پوشش گیاهی وارد کند که می‌توان با فرهنگ‌سازی مناسب تأثیر این عامل را کاهش داد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon