بیش از ۲۵۰ هزار نفر از بقاع متبرکه همدان بازدید کردند


بیش از 250 هزار نفر از بقاع متبرکه همدان بازدید کردند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان از بازدید بیش از ۲۵۰ هزار نفر از مسافران و گردشگران نوروزی از بقاع متبرکه استان همدان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا حاجی‌زین العابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: این تعداد از مسافران و گردشگران از حدود 225 امامزاده و بقعه بازدید کردند.

زین العابدینی بیان کرد: در این بین بیش از 200 گردشگر خارجی نیز از بقاع متبرکه امامزاده محسن(کوه)، امامزاده عبداله همدان، شاهزاده حسین، حیقوق نبی در تویسرکان، امامزاده سام و حام ملایر، امامزاده 5 تن روستایی در رزن و غیره بازدید داشته‌اند.

وی با اشاره به دو طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه گفت: طرح آرامش بهاری در 60 بقعه و سوگواره یاس نبوی نیز در 61 بقعه شاخص استان در حال اجراست که تا کنون مورد استقبال مسافران و گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف همدان اظهار داشت: طرح آرامش بهاری در 10 بقعه شاخص همدان، 13 بقعه شاخص ملایر، 3 بقعه شاخص بهار، 9 بقعه شاخص نهاوند، دو بقعه شاخص اسدآباد، 7 بقعه شاخص کبودراهنگ و 5 بقعه شاخص رزن در حال برگزاری است.

زین العابدینی بیان کرد: برپایی دفتر مشاوره و پاسخگویی، برپایی خیمه‌های معرفت، برپایی نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی، برپایی نمایشگاه بهاری سلسله مباحث، غرفه عفاف و حجاب و غیره از برنامه‌های شاخص طرح آرامش بهاری است.

وی با بیان اینکه امامزادگان و بقاع متبرکه پناهگاه امن و جایگاهی برای دعا و زیارت اهل دل و معنویات است گفت: 80 مبلغ در دو طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در سطح استان فعالیت دارند که 30 مبلغ اعزامی از قم و 50 مبلغ بومی همدان است.

 انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon