ساختمان فرهنگی افلاک نمای نیشابور به بهره برداری می‌رسد

ساختمان فرهنگی افلاک نمای نیشابور به بهره برداری می‌رسد

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی نیشابور گفت: ساختمان فرهنگی و هنری افلاک نمای نیشابور به بهره برداری می‌رسد.

عباس کرخی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نیشابور، اظهار داشت: با هماهنگی به عمل آمده با مقامات استانی و کشوری، احتمال حضور برخی سفیران کشورهای خارجی که در زمینه مشاهیر نیشابور کار فرهنگی کرده‌اند امکان حضور آنها در مراسم بزرگداشت عطار و خیام وجود دارد.

کرخی گفت: پایتختی کتاب ایران، کوچکترین حق نیشابور بود و البته به‌دنبال جمع‌آوری مدارک لازم تا 20 فروردین برای ارسال به نمایندگی یونسکو در ایران برای اخذ عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ‌2017 میلادی هستیم.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم جامعه بانشاطی داشته باشیم باید ویژه برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری برای گروه‌های مختلف سنی به‌ویژه نوجوانان و بانوان تدارک ببینیم، افزود: طی سال ‌گذشته بیش از600 عنوان برنامه فرهنگی هنری مساجد وابسته به این اداره در سطح شهرها و روستاهای شهرستان نیشابور اجرایی شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور خاطر‌نشان کرد: آمادگی داریم در مراکز بخش‌های شهرستان نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را ایجاد کنیم و برای گسترش فعالیت‌های خود به درخواست روستائیان برای اعطای مجوز مؤسسه فرهنگی هنری توجه لازم کنیم.

کرخی تصریح کرد: متاسفانه برخی ادارات بدون هماهنگی با این اداره اقدام به اجرای ویژه برنامه‌های هنری می‌کنند که به‌دلیل مغایرت با برخی شاخص‌ها به مشکل می‌خورند و درخواست داریم به این نا‌هماهنگی‌ها پایان دهند.

وی بیان کرد: 90 درصد ساختمان مجتمع فرهنگی هنری افلاک‌نمای نیشابور به پایان رسیده و امیدواریم با اخذ بودجه مورد نیاز، این مجتمع در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: امیدواریم از 25 فروردین روز ملی عطار تا 28 اردیبهشت روز ملی خیام ویژه برنامه‌های فرهنگی و هنری با رعایت کامل موارد قانونی و موازین شرعی برگزار شود و این مدت به‌عنوان بهار فرهنگی یا عنوان با مسمای دیگری نامگذاری شود.

کرخی خواستار حمایت فرمانداری از تشکیل خانه هنرمندان نیشابور، گنجاندن سالروز ورود امام رضا(ع) در تقویم رسمی، تحضیص یک روز ملی به فقیه و محدث بزرگ و صحابی چهار امام شیعه جناب ابن شاذان و برگزاری همایش بزرگداشت وی شد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon