ایندیپندنت: عربستان احتمال دستیابی به سلاح هسته‌ای را رد نکرد

ایندیپندنت: عربستان احتمال دستیابی به سلاح هسته‌ای را رد نکرد

خبرگزاری تسنیم: یک نشریه انگلیسی اعلام کرد که سفیر عربستان در آمریکا در سخنانی احتمال دستیابی کشورش به سلاح هسته‌ای را رد نکرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه انگلیسی ایندیپندنت گزارش داد که عادل الجوبیر، سفیر عربستان در ایالات متحده اعلام کرد که کشورش احتمال ساخت و یا دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای را رد نمی‌کند.

وی در پاسخ به شبکه سی‌ان‌ان در مورد اینکه آیا عربستان سعودی ممکن است سلاح‌های هسته‌ای بسازد، گفت: موضوع "چیزی نیست که ما در مورد آن به‌صورت علنی صحبت کنیم".

"این چیزی نیست که من بتوانم در مورد آن اظهار نظر کنم، و نه مایل هستم که اظهار نظری کنم".

به‌نوشته ایندیپندنت، سکوت سفیر عربستان در مورد رد کردن برنامه هسته‌ای نظامی می‌تواند به شعله‌ور شدن نگرانی‌هایی در مورد اینکه این نظام پادشاهی استبدادی به‌دنبال زرادخانه هسته‌ای است، بینجامد.

گاردین در سال 2010 در گزارشی اعلام کرد که سازمان‌های اطلاعاتی غربی بر این باورند که پادشاهی سعودی حدود 60 درصد هزینه برنامه اتمی پاکستان را پرداخت کرده است، در قبال اینکه بتواند در صورت درخواست به‌سرعت کلاهک‌های هسته‌ای را (از پاکستان) خریداری کند.

عربستان پیشتر و در سال 2012 نیز تهدید کرده بود که اگر همسایه آن، ایران، به سلاح هسته‌ای دست یابد، این کشور نیز سلاح هسته‌ای به دست خواهد آورد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان