تحولات یمن باعث شتاب بیشتر بیداری اسلامی در منطقه می‌شود

تحولات یمن باعث شتاب بیشتر بیداری اسلامی در منطقه می‌شود

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه به‌طور قطع آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ا‌ی‌اش مانند گذشته در موضوع یمن نیز شکست خواهند خورد و آتش این فتنه دامن خودشان را خواهد گرفت، گفت: تحولات یمن باعث شتاب بیشتر بیداری اسلامی درمنطقه می‌شود.

عباسعلی منصوری آرانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به تحولات اخیر یمن و حمله جنگنده‌های آل‌سعود به مناطق مختلف این کشور، گفت: تحولات اخیر یمن مشابه اتفاقاتی است که در سوریه، عراق و افغانستان برای شکل‌گیری گروه‌های تروریستی نظیر القاعده، طالبان و داعش افتاده است، می‌باشد.

وی با بیان اینکه کشورهای غربی به‌خصوص آمریکا و برخی کشورهای عربی منطقه از جمله آل‌سعود پس از ناکامی در به ثمر رساندن داعش، القاعده و طالبان، با هدف ایجاد یک گروه تروریستی جدید در منطقه به یمن حمله کرده‌اند و مردم این کشور را هدف قرار داده‌اند، افزود: اگر نگاه دقیقی به تحولات یمن داشته باشیم متوجه می‌شویم که این بار نیز این کشورها قصد دارند با ایجاد آشوب در منطقه و کمک تسلیحاتی به رژیم آل‌سعود، گروه تروریستی جدیدی را منطقه خلق کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین در ادامه، اظهار داشت: رژیم آل‌سعود با کمک کشورهای غربی و به‌خصوص آمریکا قصد دارد قسمتی از خاک یمن را جدا و گروه تروریستی جدیدی نظیر القاعده، داعش و طالبان در منطقه ایجاد کند که این به‌هیچ‌‌وجه به‌نفع کشورهای منطقه نخواهد بود و آنها را درگیر جنگی تمام‌عیار خواهد کرد، اما مطمئناً مردم یمن در این جنگ پیروز خواهند بود.

منصوری آرانی با تأکید بر اینکه به‌طور قطع آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ا‌ی‌اش مانند گذشته در موضوع یمن نیز شکست خواهند خورد و آتش این فتنه دامن خودشان را خواهد گرفت، تصریح کرد: بهتر است کشورهای غربی و رژیم آل‌سعود مقداری تفکر و به عواقب کارهایشان فکر کنند و ببینند که آیا حمایت‌هایشان از گروهک‌های تروریستی در گذشته، نتیجه داده است، یا خیر.

وی همچنین با اشاره به اینکه حمایت از گروه‌های تروریستی در یمن و کشتار مردم بی‌دفاع این کشور منجلابی درست می‌کند که در نهایت رژیم آل‌سعود و آمریکایی‌ها را در آن گرفتار خواهد کرد، افزود: بنده معتقدم که اگر یک جنگ زمینی و فرسایشی در یمن صورت گیرد، بدون شک یمنی‌ها پیروز این میدان هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، اضافه کرد: با توجه به اینکه رژیم آل‌سعود حدود 15 سال پیش چاه‌های نفتی "شیده" که متعلق به کشور امارات بوده است را به‌زور در تصرف خود در آورده است، بنابراین یکی دیگر از تحولات یمن باعث می‌شود که مردم این کشور نیز بیدار شده و خواهان بازپس‌گیری این مناطق نفتی از عربستان و انضمام آن به کشورشان شوند؛ البته به‌نوعی می‌توان گفت که با تحولات یمن سرعت بیداری اسلامی در منطقه در آینده شتاب بیشتری خواهد گرفت.

منصوری‌آرانی ادامه داد: اگر غربی‌ها و رژیم آل‌سعود بخواهند در یمن نیز به‌دنبال سناریویی که برای طالبان و القاعده بودند، باشند و هیمن سناریو را پیاده کنند، دنیا درگیر یک موضوع جدید خواهد شد که گریبان کشورهای عرب مرتجع منطقه و از طرفی کل اروپا و آمریکا را خواهد گرفت.

وی با تأکید بر اینکه به‌طور قطع مقاومت مردم یمن و منطقه اجازه نمی‌دهد که چنین قضیه‌ای در این کشور شکل بگیرد، تصریح کرد: رژیم آل‌سعود و آمریکایی‌ها به‌دنبال این ماجراجویی‌ها هستند، اما مقاومت امروز مردم یمن مقاومتی است که نه تنها برای خودشان، بلکه برای جامعه جهانی مفید است و آنها نه تنها از سرزمین‌ خودشان صیانت می‌کنند، بلکه نمی‌خواهند یک حاکمیت تروریستی در منطقه شکل بگیرد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon