لوفت‌هانزا برای قربانیان سقوط هواپیما غرامت نقدی می‌پردازد


لوفت‌هانزا برای قربانیان سقوط هواپیما غرامت نقدی می‌پردازد

خبرگزاری تسنیم: شرکت هواپیمایی "لوفت‌هانزا" اعلام کرده که به بازماندگان قربانیان سقوط هواپیمای "جرمن‌وینگز" غرامت می‌پردازد. به خانواده هر مسافر مبلغی تا ۵۰هزار یورو تعلق می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ شرکت "لوفت‌هانزا" برای بازماندگان افرادی که در سقوط هواپیمای "جرمن‌وینگز" جان خود را از دست دادند، کمک‌های فوری اختصاص می‌دهد. به بازماندگان قربانیان به"تلافی فاجعه" تا 50هزار یورو (حدود 56هزار دلار) پرداخت می‌شود.

بنا به مفاد "پیمان مونترآل" شرکت‌های هوایی موظف هستند که ظرف 15 روز پس از هر سانحه، به قربانیان یا بازماندگان آنها خدمات و یاری‌های فوری ارائه دهند.

از آنجا که "به‌احتمال قوی" سقوط هواپیما به‌علت یک اقدام خودکشی صورت گرفته، پس کوتاهی یا خطایی از جانب شرکت هوایی و مسئولان آن انجام نگرفته است؛ اما این امر شرکت را از "جبران خسارت قربانیان" معاف نمی‌کند.

"لوفت‌هانزا" در اطلاعیه‌ای که در روزنامه‌های بزرگ آلمانی منتشر شده، ضمن ابراز تسلیت به بازماندگان، وعده داده که پرداخت غرامت نقدی را به‌زودی آغاز خواهد کرد. بازماندگان می‌توانند، بدون طی مدارج اداری، مبلغ غرامت را دریافت کنند که شرکت‌های بیمه به پرداخت آن متعهد هستند.

مبلغ غرامت، با توجه به وضعیت، سن و حرفه شخص قربانی تعیین می‌شود، به‌علاوه قوانین رایج در کشوری که قربانی تابع آن است نیز مورد توجه قرار می‌گیرد؛ از این رو برای مثال به تبعه ایالات متحده مبلغ بالاتری تعلق می‌گیرد.

با گذشت 5 روز از سقوط هواپیمای "جرمن‌وینگز" در کوهپایه‌های آلپ در جنوب فرانسه جستجو برای یافتن اشیای متعلق به هواپیما ادامه دارد. پزشکان متخصص نیز به کار خود در جهت بازشناسی قربانیان ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon