عالی‌قاپو، باغ ‌فین کاشان و کاخ چهلستون رکورددار بازدیدکنندگان نوروزی


عالی‌قاپو، باغ ‌فین کاشان و کاخ چهلستون رکورددار بازدیدکنندگان نوروزی

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل میراث ‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: از ابتدای ورود مسافران به استان اصفهان تاکنون عالی‌قاپو، باغ‌ فین کاشان و کاخ چهلستون رکورد دار بازدیدکنندگان نوروزی بوده‌اند.

فریدون اللهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به مهمانان نورزی اظهار داشت: کاخ موزعالی‌قاپو، باغ ‌فین کاشان و کاخ چهلستون تاکنون بازدیدهای فراوان داشته‌اند.

وی افزود: عالی‌قاپو نسبت به سال گذشته با رشد 40 درصدی بازدیدکنندگان روبرو بوده، اگرچه مکان‌های دیگری نیز میزبان بازدیدکنندگان بسیاری بوده اما این مکان‌ها رشد بالاتری داشته است.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان بیان کرد: برخی مکان‌ها با رشد کمتری روبرو بوده مانند مسجد جامع اصفهان که بازدیدکنندگان آن بیشتر توریست‌ها خارجی بوده و گردشگران ایرانی از این بنای باشکوه استقبال خوبی نکرده‌اند.

وی گفت: توریست‌های خارجی با هدف بررسی و بازدید از بناهای تاریخی از جنبه‌های هنری و فرهنگی یک مکان بازدید می‌کنند که این موضوع می‌طلبد مردم ایران نیز از بناهیا تاریخی همچون مسجد جامع که در نوع خود یک شاهکار هنری است آشنایی و آگاهی بیشتری داشته باشند.

اللهیاری با اشاره به موزه‌های اصفهان افزود: ساعت بازدید از موزه‌ها و بناهای تاریخی اصفهان افزایش یافته و از ساعت 9 صبح الی 21 شب میزبان بازدید مسافران نوروزی است.

وی اظهار داشت: متاسفانه در اصفهان موزه‌ها تخصصی و بزرگی نیست و موزه‌هایی مانند هنرهای تزئینی و موزه طبیعی است که مورد بازدیدکنندگان نوروزی واقع می‌شود.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon