خرید توافقی گوجه‌فرنگی در استان بوشهر پایان یافت


خرید توافقی گوجه‌فرنگی در استان بوشهر پایان یافت

خبرگزاری تسنیم: مدیر تعاون روستایی استان بوشهر گفت: خرید توافقی محصولات گوجه‌فرنگی در استان بوشهر از ششم اسفند ماه آغاز و اکنون با خرید۳۵ هزار تن محصول کشاورزان کار خرید به پایان رسید.

علی قنبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با بیان اینکه کار خرید گوجه فرنگی از کشاورزان استان بوشهر به صورت توافقی از ششم اسفند آغاز شد اظهار داشت: براساس دستور وزیر جهاد کشاورزی ، اتحادیه مرکزی تعاونی و تولید کشور موظف به خرید گوجه فرنگی کشاورزان استان بوشهر شد که در این راستا 9 مرکز خرید تعاون روستایی در استان بوشهر ایجاد شد.

وی با بیان اینکه مراکز خرید تعاون روستایی هر کیلوگرم گوجه فرنگی را 3000 ریال خریداری کردند تصریح کرد:  براساس توافقات  به عمل آمده کرایه حمل محصول از مزرعه برعهده تعاون روستایی بود که کامیون‌هایی حامل گوجه فرنگی محصولات کشاورزان را به مراکز فرآوری گوجه فرنگی استان فارس تحویل دادند.

مدیرتعاون روستایی استان بوشهربا اشاره به اینکه هزینه خرید از طریق سامانه محصولات کشاورزی به حساب کشاورزان واریز شده است گفت:با پایان رسیدن خریدگوجه فرنگی از کشاورزان اکنون 35 هزار و 338 تن گوجه فرنگی از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد.

قنبری افزود: در خرید این محصول بیش از 4 هزار و 500 محموله گوجه فرنگی به کارخانه‌های فرآوری فارس حمل شد.

وی بیان کرد: هر ساله برای حمایت از کشاورزان طرح توافقی محصولات کشاورزی در ابعاد گوناگون در استان بوشهر اجرا می‌شود تا از ضرر کشاورزان جلوگیری شود.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon