امیرعبداللهیان: راهکار حل مسائل یمن واگذاری امور به نمایندگان احزاب داخلی است


امیرعبداللهیان: راهکار حل مسائل یمن واگذاری امور به نمایندگان احزاب داخلی است

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر امور خارجه ایران گفت: موضع ایران درباره یمن این است که راهکار حل مسایل یمن واگذاری امور به نمایندگان احزاب داخلی یمن و پشتیبانی از یک‌پارچگی این کشور با تقویت گفت‌وگوهای داخلی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه که به‌منظور دیدار و گفت‌وگو با «میخائیل بوگدانف» نماینده ویژه پوتین در امورخاورمیانه و معاون وزارت خارجه روسیه و رایزنی با دیگر مقامات روسی به مسکو سفر کرده است، گفت: موضع ایران درباره حل مسایل یمن، واگذاری امور به نمایندگان احزاب داخلی و پشتیبانی از یکپارچگی این کشور با تقویت گفت‌وگوهای داخلی است.

طرفین در این دیدار مهمترین مسایل حوزه خاورمیانه از جمله تحولات یمن، سوریه، عراق، کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و همچنین اوضاع فلسطین را مورد تبادل نظر قرار دادند.

امیرعبداللهیان با اشاره به تحولات یمن و تلاش‌هایی که برای تضعیف یکپارچگی این کشور صورت می‌گیرد، اظهار داشت: موضع ایران درباره یمن این است که راهکار حل مسایل یمن واگذاری امور به نمایندگان احزاب داخلی یمن و پشتیبانی از یکپارچگی این کشور با تقویت گفت‌وگوهای داخلی است.

امیرعبداللهیان همچنین با تأکید بر لزوم همکاری با روسیه و همه کشورهای قربانی تروریسم و افراط گرایی در منطقه خاورمیانه تلاش‌های روسیه را برای برگزاری دور دوم گفت‌وگوهای سوری ــ سوری در مسکو که از 17 فروردین برگزار می‌شود مورد تأیید جمهوری اسلامی ایران خواند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان