هشدار «عمار حکیم» نسبت به افزایش خطرات پیامدهای دخالت نظامی در یمن

هشدار «عمار حکیم» نسبت به افزایش خطرات پیامدهای دخالت نظامی در یمن

خبرگزاری تسنیم: سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق ضمن هشدار نسبت به افزایش خطرات دخالت نظامی در یمن، خواستار حل سیاسی بحران این کشور شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق ضمن هشدار نسبت به افزایش خطرات دخالت نظامی در یمن، خواستار حل سیاسی بحران این کشور از طریق در پیش گرفتن گفت‌وگوها شد.

عربستان سعودی از بامداد ششم فروردین، پس از شکست تمام طرح‌ها و سیاست‌هایش در یمن، به گزینه نظامی روی آورد و مناطق مختلف یمن را آماج حملات هوایی خود قرار داد، برخی کشورهایی که از نظر اقتصادی به کمک‌های عربستان نیازمند هستند، با این کشور در تجاوزات آشکار به یمن همراه شده اند.

بحرین، قطر، کویت و امارات، مغرب، سودان، اردن و مصر از جمله کشورهایی هستند که جنگ علیه یمن به عربستان پیوسته‌اند. این در حالی است که پاکستان نیز از آمادگی خود برای مشارکت در این جنگ خبر داده و ترکیه نیز اعلام کرده که در حال بررسی شرکت در عملیات نظامی موسوم به طوفان قاطع است.

از آغاز تجاوز عربستان به یمن ده‌ها تن از شهروندان یمنی که در بین آنها شمار زیادی زن و کودک دیده می‌شوند، به شهادت رسیده یا زخمی شده اند.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای در جریان این حملات تنها در اولین روز 65 نفر از شهروندان یمنی شهید شده‌اند.

این در حالی است که حملات دیروز جنگنده‌های عربستانی و هم پیمانانش نیز دست کم 20 شهید و شمار زیادی زخمی بر جا گذاشته است.

در حالی که تجاوزات عربستان به یمن همچنان ادامه دارد، ارتش و نیروهای کمیته های انقلابی مردمی همچنان به پیشروی خود در برخی مناطقی که تروریست های القاعده و شبه نظامیان وابسته به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی فراری بر آن مسلط هستند، ادامه می‌دهند.

این در حالی است که سخنگوی انصارالله نیز شب گذشته با بیان اینکه ما برای جنگی طولانی آماده ایم گفت: ما اطمینان داریم که در این جنگ پیروز میدان خواهیم بود.

از سوی دیگر سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان نیز تاکید کرده که کشورش به جنگ علیه یمن تا تحقق کامل اهداف ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان