هدفگذاری برای افزایش حامیان کمیته امداد به ۳۰ میلیون نفر در سال ۹۴

هدفگذاری برای افزایش حامیان کمیته امداد به 30 میلیون نفر در سال 94

خبرگزاری تسنیم: معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد، با اشاره به ۴۶ طرح برای جلب مشارکت‌های مردمی، گفت: برای سال ۹۴ در تلاشیم تا حامیان کمیته امداد را به ۳۰ میلیون نفر افزایش دهیم.

سعید ستاری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در خصوص اقدامات و اولویت‌های سال کاری این حوزه در سال 94، اظهار داشت: هدفگذاری ما در سال 93 در حوزه مردمی برای حضور گسترده مردم به نتیجه رسید و کمک‌های مردمی در حوزه نقدی و غیرنقدی افزایش قابل توجهی داشت.

وی ادامه داد: ما در سال گذشته راهبرد افزایش مراکز نیکوکاری با محوریت مردم را داشتیم که خوشبختانه توانستیم 900 مرکز نیکوکاری در سال 93 راه‌اندازی کنیم و تلاش می‌کنیم این تعداد را در سال 94، به دو هزار مرکز برسانیم.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد همچنین گفت: فعالیت‌های این مراکز با حضور مردم، نظارت امداد و با حفظ کرامت خانواده‌های نیازمند انجام می‌شود اما پس از ارزیابی از نتیجه اجرای این طرح پس از یک سال مشارکت مردم حدود 35 درصد رشد داشته است.

وی افزود: سال 94 سال پایانی برنامه پنجم توسعه است؛ ما باید تلاش کنیم حتی‌الامکان به اهداف این برنامه برسیم و نواقص چهار سال گذشته را جبران کنیم، ما هدفگذاری کردیم 50 درصد از منابع مورد نیاز این معاونت را از طریق جلب مشارکت‌های مردمی تامین کنیم.

ستاری عنوان کرد: در تلاش هستیم 23 میلیون حامی در طرح‌های مختلف را به 30 میلیون حامی برسانیم و در بحث مراکز نیکوکاری نیز دو هزار مرکز نیکوکاری محله داشته باشیم. ما 46 طرح مشارکت مردمی داریم که عمده اینها در بخش وجوهات شرعی و امانی مردم است.

وی تصریح کرد: آنچه برای مردم حائز اهمیت است زنده نگه داشتن فرهنگ نیکوکاری در میان مردم است نه لزوما به معنای جمع آوری از طریق کمیته امداد  بلکه از طریق موسسات نیکوکاری، برخی دستگاه‌های مرتبط و تعدادی از خیرین که خدمات خوبی به ما عرضه می‌کنند.

ستاری بیان کرد: نگاه ما به بحث نیکوکاری و امر خیر صرفاً کمک‌ نقدی نیست بلکه هر فردی که نیت امر خیر نیز دارد خود خیر است و ما معتقدیم با فرهنگ کار خیر، بسیاری از نیازها در یک خانواده و فامیل برطرف شده و به دستگاه‌های حمایتی نمی‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: مساعدت‌های ما در سراسر کشور مرز نمی‌شناسد و کمک‌های مازاد تهران به سایر شهرستان‌ها ارسال می‌شود.
انتهای پیام/

اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon