بیش از یک میلیون و ۵۱۴ هزار نفر در خراسان رضوی اقامت کرده‌اند

بیش از یک میلیون و 514 هزار نفر در خراسان رضوی اقامت کرده‌اند

خبرگزاری تسنیم: جانشین مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی در ستاد خدمات سفر گفت: بیش از ۱ میلیون و ۵۱۴ هزار نفر در استان خراسان رضوی اقامت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدسبه نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی، احمد دیناری با ارائه آمار میزان اقامت مسافران و زائران نوروزی در استان خراسان رضوی و شهر مشهد اظهار داشت: آمار کل اقامت مسافران و زائران استان خراسان رضوی یک میلیون و 514 هزار و 372 نفر بوده است که از این تعداد قریب به یک میلیون و 363 هزار نفر در مشهد و 192 هزار و 891 نفر دیگر در شهرستان‌های استان خراسان رضوی اقامت کرده‌اند.

وی با اشاره به میزان بازدید گردشگران از اماکن فرهنگی، تاریخی و گردشگری استان خراسان رضوی در فاصله زمانی 25 اسفندماه تا 7 فروردین 94 نیز افزود: طبق آمار به ثبت رسیده از میزان بازدید گردشگران و مسافران نوروزی از بناهای فردوسی، هارونیه، مقبره خیام و عطار نیشابوری و عمارت خورشید در مجموع عدد 72 هزار و 907 نفر به چشم می‌خورد، همچنین مجموعه باغ نادری مشهد تا تاریخ هفتم فروردین ماه قریب به 16 هزار بازدیدکننده داشته است.

دیناری بیان کرد: همچنین تاکنون یک میلیون و 181 هزار نفر از اماکن فرهنگی، تاریخی و گردشگری استان خراسان رضوی بازدید کرده‌اند، در همین راستا 2 هزار و 212 مورد بازدید و نظارت از تاسیسات گردشگری تاکنون به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: خوشبختانه با وجود فعالیت‌های متمرکز تیم‌های نظارتی کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی تاکنون اقدامات شایان توجه و مفیدی در قبال خدمت به زائران و مسافران استان و شهر مشهد انجام شده است.

وی افزود: در حوزه بهداشت و درمان از تاریخ 25 اسفند ماه سال گذشته تا ششم فروردین ماه بیش از 220 بازدید از داروخانه‌ها، 629 واکسیناسیون در پایگاه‌های مراقبتی مرزی استان خراسان رضوی و 4 هزار و 977 مورد بازدید نظارتی بهداشتی از مراکز و اماکن عمومی گزارش شده است.

دیناری خاطرنشان کرد: در حوزه امداد و نجات استان خراسان رضوی نیز طبق گزارشات حاصل شده تمامی حوادث جاده‌ای استان تا بازه زمانی هفتم فروردین 125 حادثه بوده است که متاسفانه منجر به 12 فقره فوت و 615 مورد حادثه و آسیب دیدگی شده است، در همین راستا به صورت میانگین 215 نیروی عملیاتی در محورهای جاده‌ای استان خدمات رسانی می‌کنند.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon