اختصاص ۵۰۰میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی برای تأمین آب روستایی

اختصاص 500میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی برای تأمین آب روستایی

خبرگزاری تسنیم: معاون برنامه‌ریزی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از اختصاص ۵۰۰میلیون دلار از محل صندوق ذخیره ارزی برای اجرای مجتمع‌های آب‌رسانی روستایی خبر داد و گفت: سال ۹۴؛ سال ایجاد تحول در بخش تأمین آب شرب روستایی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، "علی‌اصغر قانع" اظهار داشت: در سال گذشته 130 طرح در بخش آب‌رسانی آغاز شد و از حدود 1100 میلیارد تومان اعتبار این بخش، بیش از 90 درصد آن تخصیص یافت.
معاون برنامه‌ریزی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: برای سال جاری نیز 1500 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که بخشی از این می‌تواند برای تکمیل طرح‌های باقی‌مانده شامل 117 طرح استفاده شود.
قانع درباره اجرای طرح‌های آب‌رسانی روستایی، گفت: در بخش آب‌رسانی روستایی حدود 200 میلیارد تومان بودجه پیشنهاد شده بود که خوش‌بختانه 400 میلیارد تومان تصویب شد و مجلس نیز مصوبه‌ای را در قانون بودجه تصویب کرد که 500 میلیون دلار از محل صندوق ذخیره ارزی به اجرای مجتمع‌های آب‌رسانی روستایی اختصاص یابد.
وی افزود: درمجموع برای سال آینده افزون‌بر دوهزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های آب‌رسانی روستایی اختصاص یافته که این یک تحول بزرگ در این بخش است و هرچند نیاز این بخش برای اجرای 924 مجتمع آب‌رسانی روستایی بیشتر از 4700 میلیارد تومان است، اما این عدد بخش عمده‌ای از مشکل آب روستایی را مرتفع خواهد کرد.
معاون برنامه‌ریزی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: هم‌اکنون پوشش آب شرب جمعیت روستایی حدود 77 درصد است، در حالی که در پایان برنامه پنجم این رقم باید به 92 درصد برسد و امیدواریم با اعتبار مناسب امسال، بخشی از عقب‌افتادگی از برنامه را جبران کنیم.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه