۲ موزه تاریخ کهن در نکا راه‌اندازی می‌شود


2 موزه تاریخ کهن در نکا راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندار شهرستان نکا با اشاره به قدمت غار تاریخی کمیشان نکا، از راه‌اندازی دو موزه تاریخ کهن امسال در شهرستان نکا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نکا، رحیم قاسمی طوسی امروز در بازدید از اماکن تاریخی شهرستان نکا اظهار داشت: از طرح‌های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی در شهرستان نکا حمایت می‌کنیم.

وی، یکی از مشکلات اساسی شهرستان نکار را  اشتغال دانست و گفت: باید تلاش مضاعف کرده تا  از توسعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشکل اشتغال را برطرف کنیم.

فرماندار نکا با بیان اینکه از سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف گرشگری و صنایع دستی در نکا حمایت می‌شود، تصریح کرد: بزودی دو موزه در شهر نکا و روستای شیرکلا از توابع بخش هزارجریب ساخته می‌شود.

طوسی افزود: مراکز گردشگری زیادی از جمله عمارت رمدانی‌ها در روستای گرگتج، جاذبه‌های زیبایی در چلم کوه و قله نیل کوه در هزارجریب، رودخانه و منطقه جنگلی کوهسار کنده، تپه نارنج باغ در شهر نکا، چشمه خربسوت در جنگل منطقه چلمردی و کردآب ، چشمه مریو در مسیر جاده‌لایی به بندبن ، دریاچه طبیعی استخرپشت ، نهالستان چلمردی و خیرآباد ، چشمه آب معدنی قرمرض وغار تاریخی کمیشان  در شهرستان نکا وجود دارد.

فرماندار نکا گفت: با توجه به تعطیلات نوروزی و حضور مسافران نوروزی در شهرستان نکا، جاجیم، گلیم، گره‌زنی، منبت کاری و کنده‌کاری روی چوب از صنایع دستی معروف نکا محسوب می‌شوند

وی بیان کرد: در مورد غار تاریخی کمیشان اقدامات اداری و میراثی در حال پیگیری بوده و سرمایه‌گذارانی برای توسعه گردشگری در این اثر تاریخی و گردشگری اظهار آمادگی کردند و بزودی شاهد باز شدن درهای این اثر مهم به روی گردشگران هستیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon