آمریکا: اسد توانایی توقف درگیری‌ها در سوریه را دارد

آمریکا: اسد توانایی توقف درگیری‌ها در سوریه را دارد

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که رئیس‌جمهور سوریه توانایی توقف درگیری‌ها در سوریه را دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "جف راتکه" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه این توانایی را دارد که هم اکنون درگیری موجود در سوریه را متوقف کند.

وی افزود: اسد این کار را می‌تواند از طریق اعلام آمادگی دولتش برای انجام مذاکرات جدی با مخالفان سوریه برای رسیدن به راه حل سیاسی واقعی بر اساس بیانیه ژنو انجام دهد.

راتکه که این سخنان را در کنفرانس خبری مطرح می‌کرد، گفت: بشار اسد این توانایی را دارد که درگیری و بمباران‌های هوایی را متوقف و مذاکرات را آغاز کند.

وی افزود: در آنجا نیاز به بازگشت به مذاکرات بر اساس بیانیه ژنو وجود دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بر ضرورت حضور نمایندگانی از دولت در مذاکرات در چارچوب اجرای بیانیه ژنو تأکید کرد اما افزود که در سخنان اخیر اسد هیچ‌گونه آمادگی برای مشارکت وی در راه حلی بر اساس اصول بیانیه ژنو وجود ندارد.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه پیشتر در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس آمریکا تصریح کرد که سوریه آماده گفتگو با آمریکا بر اساس احترام متقابل است ولی تاکنون هیچ تماسی از سوی آمریکایی‌ها وجود نداشته است.

بشار اسد در ادامه گفت: به‌طور اصولی، در سوریه ما می‌توانیم بگوییم که هر مذاکره‌ای یک چیز مثبت است.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص روابط بین آمریکا و سوریه، گفت: هیچ رابطه مستقیمی وجود ندارد.

وزارت خارجه آمریکا اخیراً اعلام کرده است که بشار اسد هرگز بخشی از مذاکرات مربوط به پایان درگیری‌های سوریه نخواهد بود، این در حالی است که درگیری‌های سوریه وارد پنجمین سال خود شده است.

پیش از این جان کری وزیر خارجه آمریکا در سخنانی از آمادگی واشنگتن برای گفتگو با بشار اسد خبر داده بود ولی جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بعداً اعلام کرد که منظور جان کری نمایندگان دولت سوریه و نه خود بشار اسد بوده است.

انتهای پیام/.*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان