قدرت ایران در مذاکرات هسته‌ای برگرفته از همدلی دولت و ملت است


قدرت ایران در مذاکرات هسته‌ای برگرفته از همدلی دولت و ملت است

خبرگزاری تسنیم: نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ گفت: قدرت ایران در مذاکرات هسته‌ای برگرفته از وحدت و همدلی دولت و ملت است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لنگرود، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن ابوترابی‌فرد دقایقی پیش در یادواره سردار شهید املاکی، اظهار داشت: حضور پرشور مردم گیلان در یادواره سردار شهید املاکی نشان دهنده ارادت مردم این استان به شهدا و تجدید بیعتشان با ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه سردار شهید حسین املاکی قائم مقام ستاد لشگر 16 قدس گیلان از بهترین مردان خدا بود، افزود: پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی مرهون شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 گفت: قدرت ایران در مذاکرات هسته‌ای برگرفته از هدایت‌های مقام معظم رهبری و وحدت و همدلی دولت، مجلس و ملت است.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: قدرت نظامی، ایمان و اقتدار ملت، قدرت اقتصادی و اجتماعی سبب توسعه رابطه ملت ایران با ملل منطقه و جهان است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسالت انقلاب اسلامی برای نظام سلطه و کشورهای منطقه مشخص است، گفت: دغدغه تحول در کشورهای اسلامی و رشد اسلامی دولت‌ها را داشته و از روحیه تسلیم شدن در برابر دشمن تنفر داریم و از بی‌تفاوتی‌ها به نظام سلطه نگرانیم.

ابوترابی‌فرد، تحول فکری، اعتقادی و اخلاق و کارآمدی نظام‌های اسلامی را جزوی از سیاست خارجی کشور دانست و اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی، مسلمانان حتی در قدس نیز شناخت و اعتقاد امروزی را به اسلام نداشتند و بازگشت به هویت اسلامی، دینی و قرآنی پیام انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان اینکه لبنان روزی تفرجگاه اشراف عرب و مورد اشغال رژیم صهیونیستی بود، افزود: امروز لبنان با چهره سید حسن نصرالله می‌شناسند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه احیای آموزه‌های اسلامی و قرآنی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: تحول فکری و اعتقادی و اخلاقی خواستگاه ملت‌های منطقه است.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه پیام انقلاب اسلامی برای دولت‌های منطقه این است که قدرت از درون ملت به وجود می‌آید، افزود: اعتقاد انقلاب اسلامی بر مردم محوری بوده و مردم پشتیبان نظام هستند.

وی با بیان اینکه قیام انقلاب اسلامی نماد کارآمدی اسلام در جهان است، اظهار داشت: دولت‌ها باید از درون ملت‌ها بجوشند و باید تمام دولت‌ها به ملت‌ها احترام بگذارند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سران عربستان سعودی هیچ بهره‌ای از آموزه های الهی نبرده‌است، سران این کشور، مستبد و وابسته به اردوگاه غرب هستند ولی ما امروز با شعار ایستادگی در برابر غرب ایستاده‌ایم.

ابوترابی‌فرد با تأکید بر اینکه صعودی‌ها و آمریکایی‌ها در حالیکه دیروز از حمایت از ملت‌ها شعار می‌دادند، چهره خشن خود را آشکار کردند و به یمن حمله‌ور شدند، گفت: ملت ایران با تمام قدرت در کنار ملت و دولت مردمی و مقتدر عراق، یمن، سوریه، لبنان و فلسطین ایستاده است.

وی با بیان اینکه ما دولت عراق را یک نظام فاخر از مردم‌سالاری می‌دانیم که برآمده از اراده ملت عراق است، خاطرنشان کرد: امروز مجلس عراق از سطح مقبولیت بالایی در بین کشورهای عربی برخوردار است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیام انقلاب اسلامی در سوریه مقابله با اردوگاه نظام سلطه بود، گفت: سوریه اجازه ورود دولت‌های مستبد را برای دخالت در امور داخلی این کشور را نمی‌دهد.

ابوترابی‌فرد با تأکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی مسیر اعتلای دولت‌های منطقه را در تأسی از آموزه های الهی می‌داند، خاطرنشان کرد: ایران مخالف جدی با سرسپردگی ملت‌ها و وابستگی به غرب است.

وی با بیان اینکه در تمام سخنان مقام معظم رهبری و مسئولان ارشد نظام شاهد مخالفت جدی با وابستگی‌ ملت‌ها و دولت‌ها به اردوگاه غرب هستیم، تصریح کرد: امروز مردم منطقه به درستی این پیام را دریافت کردند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در قطع وابستگی به نظام سلطه امروز ملت‌های کشورهای منطقه پیام انقلاب اسلامی را دریافت کرده‌اند، گفت: امروز شاهد نصرت الهی  در عراق و لبنان می‌بینیم.

ابوترابی‌فرد با اشاره به اقتدار لبنان و اینکه حزب‌الله در عملیات موفق نظامی پاسخ شهدای قنیطره را داد، تصریح کرد: موازنه قوا در منطقه تغییر کرده است و امروز قدرت در لبنان در دست فرزندان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است.

وی با تأکید بر اینکه جوانان لبنان، فلسطین، سوریه، یمن، عراق و دنیای اسلام امروز پیام انقلاب اسلامی را دریافت کرده‌اند، گفت: پیام دیگر انقلاب اسلامی در سیاست خارجه این است که باید در برابر زیاده‌خواهی‌های غرب ایستاد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات 5+1، اظهار داشت: با وحدت و همدلی مردم و مسئولان شاهد اقتدار دیپلمات‌های هسته‌ای در مذاکره با قدرت‌های جهانی هستیم.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه با اعتراف بسیاری از کارشناسان غربی و آمریکایی‌، موضع آمریکا در مذاکره موضع ضعف و موضوع ایران موضع اقتدار است، افزود: دیپلمات‌های ایرانی امروز در مذاکرات هسته‌ای با الهام از سخنان الهام‌بخش مقام معظم رهبری که سال 94 را سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامیدند، مذاکره می‌کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز در عراق، مزدوران صهیونیست و آمریکایی و تکفیری داعش در جبهه شکست قرار گرفته‌اند، گفت: مرجعیت، دولت و ملت عراق در برابر مزدوران ایستاده‌اند.

ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: واکنش تحقیرآمیز در برابر اقدامات مداخله جویانه پیام انقلاب اسلامی بوده و ملت‌های منطقه و دولت‌های منطقه باید به این سمت حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه باید در زمین مقابله با دشمن با  اقدامات جدی و تحقیرآمیز پاسخ دشمن را داد، افزود: ایران اسلامی در این راه به پیروزی‌های بزرگ رسیده و امروز در حاشیه امن قرار دارد، حاشیه امن حاصل یک سرمایه‌گذاری بزرگ بوده که بنیان این حاشیه امن را دفاع مقدس نهاده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت، نیروهای نظامی و امنیتی، کشور را به منطقه امن جهان تبدیل کرده است و دشمن جرأت بازی در خاک ایران را ندارد.

ابوترابی‌فرد با تأکید بر اینکه ما در یمن حضور نداریم ولی آرمان انقلاب اسلامی در یمن نهادینه شده، گفت: در لبنان و عراق و سوریه نیز حضور نداریم ولی تفکر انقلاب اسلامی حضور دارد و مردم برای اعتلای اسلامی کشورهایشان تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید در نظر اول زمینه محکومیت حضور آمریکا در منطقه فراهم شود، تصریح کرد: آمریکایی‌ها در عراق جنگ کردند ولی شکست خوردند و امروز عراق در دست ملت عراق است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی  با تصریح بر اینکه اصلی‌ترین پیام سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مقابله سازمان یافته و گسترده در برابر زیاده‌خواهی آمریکا است، گفت: امروز با این شعار در مذاکرات هسته‌ای و دیپلماسی خارجی حضور داریم.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه عزت در سایه افزایش اقتدار و ظرفیت‌های درون محقق شده است، گفت: نظام اسلامی باید بلاد قدرت باشد و باید قدرت دفاعی و علمی کشور افزایش یابد.

وی با اشاره به قدرت نظامی ایران در جهان، تصریح کرد: امروز امن‌ترین آسمان منطقه آسمان ایران است و این برگرفته از رشادت رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در عرصه اقتصادی به بالاترین سطح قدرت دست یابیم، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی افزایش درآمد ملت، یک رفاه عمومی و اقتصادی مبتنی بر تولید است نه اقتصادی متکی بر نفت.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه اقتصادی مقاومتی مبتنی بر تولید و بر توانایی و دانش داخلی است، گفت: باید ایران به یک قدرت بزرگ اقتصادی تبدیل شود و ما از همه ظرفیت‌های لازم برای تبدیل شدن به قدرت اقتصادی برخوردار هستیم.

وی با بیان اینکه دانش در دست جوانان ایرانی است، افزود: امنیت یکی از مهمترین ابزار در قدرت بزرگ اقتصادی است و این منابع عظیم در دست مردم سلحشور ایران قرار دارد که باید از تمام این ظرفیت‌ها استفاده و در فاصله کوتاهی کشور را به یک قدرت بزرگ اقتصادی تبدیل کرد.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: این اراده دولت و نقشه راهی است که مقام معظم رهبری تعیین کردند و مردم هوشمند و پرتلاش و متدین گیلان نیز در این نگاه پیشرو هستید.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon