وزیر خارجه عراق: به داشتن مرز مشترک با ایران افتخار می‌کنیم

وزیر خارجه عراق: به داشتن مرز مشترک با ایران افتخار می‌کنیم

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه عراق تاکید کرد که کشورش خواهان وجود یک وطن عربی با ثبات بدون جنگ است و با منطق جنگ و دخالت در امور کشورها موافق نیست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق در مصاحبه با «وائل‌الابراشی» در شبکه ماهواره ای دریم 2 گفت که کشورش خواهان وطن عربی باثبات بدون جنگ است زیرا در هر جنگ چه پیروز و چه بازنده هر دو طرف زیان می بینند.

وی همچنین تصریح کرد که به شیعه بودن خود و داشتن مرز مشترک با ایران و ترکیه افتخار می‌کند.

جعفری اظهار داشت: منافع مشترکی با ایران، ترکیه و سوریه وجود دارد به گونه ای که رودخانه‌های دجله و فرات خاستگاه تمدن در جهان بوده است، من نیز شیعه هستم و به آن افتخار می کنم.

وی تصریح کرد: ما یک اصل راهبردی داریم... ما با منطق جنگ و دخالت در امور کشورها موافق نیستیم و این موضوع درباره یمن و هر کشور دیگری در جهان از جمله فلسطین صدق می‌کند.

وزیر خارجه عراق همچنین گفت که عراق حق دارد با این منطق سخن بگوید زیرا سابقه دخالت‌ها در عراق باعث شده که این مسئله را تجربه کند.

وی در ادامه تاکید کرد که عراق نسبت به باز شدن صفحه جدید مبتنی بر حل مشکلات بدون دخالت در امور دیگران حریص است.

اظهارات وزیر خارجه عراق در حالی است که عربستان از بامداد ششم فروردین، پس از شکست تمام طرح‌ها و سیاست‌هایش در یمن، به گزینه نظامی روی آورد و مناطق مختلف یمن را آماج حملات هوایی خود قرار داد، برخی کشورهایی که از نظر اقتصادی به کمک‌های عربستان نیازمند هستند، با عربستان در تجاوزات آشکار به یمن همراه شده اند.

بحرین، قطر، کویت و امارات، مغرب، سودان، اردن و مصر از جمله کشورهایی هستند که جنگ علیه یمن به عربستان پیوسته‌اند. این در حالی است که پاکستان نیز از آمادگی خود برای مشارکت در این جنگ خبر داده و ترکیه نیز اعلام کرده که در حال بررسی شرکت در عملیات نظامی موسوم به طوفان قاطع است.

از آغاز تجاوز عربستان به یمن ده‌ها تن از شهروندان یمنی که در بین آنها شمار زیادی زن و کودک دیده می‌شوند، به شهادت رسیده یا زخمی شده اند.

بر اساس اعلام منابع بیمارستانی یمن، از آغاز حملات عربستان تنها در شهر عدن  68 نفر به شهادت رسیده و 452 نفر زخمی شده اند.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان