شبکه‌های آب شرب و بهداشتی استان سمنان جداسازی می‌شود


شبکه‌های آب شرب و بهداشتی استان سمنان جداسازی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندار سمنان از جداسازی شبکه‌های آب شرب و بهداشتی در شهر سمنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حسن سعدالدین عصر امروز در نشستی با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان و مدیر آب و فاضلاب شهرستان سمنان در فرمانداری سمنان اظهار داشت: این طرح به‌صورت پایلوت کشوری و برای نخستین بار در سراسر کشور به اجرا درمی‌آید.

وی با اشاره به اهمیت مقوله جداسازی آب شرب از آب بهداشتی در سمنان به‌صورت پایلوت در کشور گفت: توجه به اصلاح و تعبیه سیستم‌های نوین در راستای کاهش مصرف آب خانگی در کارخانه‌های داخلی می‌تواند در این امر بسیار اثرگذار باشد.

رئیس کمیته تأمین آب شهرستان سمنان با تأکید بر لزوم ورود بخش خصوصی به موضوع تأمین آب در این شهرستان افزود: اجرای طرح‌های نو در بخش مدیریت و مصرف بهینه آب، نیاز به ورود بخش خصوصی به این بخش دارد.

سعدالدین بر لزوم حمایت از طرح‌های نو در بخش مدیریت و مصرف بهینه آب از سوی بخش خصوصی تأکید کرد.

وی با اشاره به خشک‌سالی‌های پیاپی که در سال‌های اخیر گریبان گیر استان و شهرستان سمنان شده است بیان کرد: با توجه به مقوله کم‌آبی و خشک‌سالی‌های مستمر در کشور ضرورت ورود دانشگاهیان و مؤسسات علمی و مخترعان و کاربردی کردن اندیشه‌های نو در امر مصرف جویی و مصرف بهینه بیشتر احساس می‌شود.

فرماندار سمنان تصریح کرد: این مهم ضمن ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی برای شهر سمنان به‌طور حتم، مورد استقبال مصرف‌کنندگان و بازار مصرف نیز قرار خواهد گرفت.

به گزارش تسنیم؛ حاضران در این نشست پس از پایان آن، از مجتمع فاضلاب شهری سمنان واقع در جنوب این شهر بازدید کردند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon