تلفات سنگین تروریست‌های تکفیری در قنیطره و حلب

تلفات سنگین تروریست‌های تکفیری در قنیطره و حلب

خبرگزاری تسنیم: منابع سوری از خنثی شدن حمله تروریست‌ها به روستایی در حومه حمص و تلفات سنگین تکفیری‌ها در حومه قنیطره و حلب خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) از عملیات منحصر به فرد ارتش سوریه علیه تروریست‌های جبهه النصره و دیگر گروه‌های تکفیری در حومه قنیطره خبر داد، تروریست‌هایی که از حمایت‌های لجستیکی، تسلیحاتی و مالی اتاق‌های عملیات سازمان های اطلاعاتی در اردن با هدف تخریب نهادها و زیر ساخت های سوریه برخوردار هستند.

یک منبع نظامی گفت یگان‌هایی از ارتش سوریه، شمار زیادی از تروریست‌های جبهه النصره و گروه‌های موسوم به لواء فجرالاسلام و الویه‌الفرقان را در عملیات ویژه علیه مراکز تجمع آن ها در روستاهای الحمیدیه، الرواضی، الرواضی و غرب مدرسه الحریه در حومه غربی قنیطره به هلاکت رساندند، این گروه‌ها از حمایت مالی آل سعود و آل ثانی برخوردار هستند.

این منبع افزود نیروهای ارتش همچنین شماری از تروریست‌ها را در شمال روستای طرنجه واقع در حومه شمالی قنیطره به هلاکت رساندند و سلاح‌ها و مهمات آنها را منهدم کردند.

تروریست‌های جبهه النصره از روستای جباتا الشخب و اطراف آن به عنوان مخفیگاه و مکانی برای حملات تروریستی به مردم حومه قنیطره و همچنین به عنوان گذرگاهی برای دریافت انواع سلاح ها و تجهیزات پیشرفته از رژیم اسرائیل استفاده می‌کنند که مجروحان این گروه تروریستی را در بیمارستان‌های خود مداوا می‌کند.

روز گذشته نیز نیروهای ارتش، ضربات مهلکی به گروه‌های تکفیری در روستای المشیرفه در حومه جنوب شرقی قنیطره وارد کردند که طی آن شمار زیادی از اعضای این گروه ها کشته و تجهیزات و سلاح‌های آن ها منهدم شد.

آخرین وضع میدانی حومه حلب

کشته و زخمی شدن شمار دیگری از تروریست‌های تکفیری در حومه حلب از دیگر تحولات مربوط به سوریه است.

به گفته یک منبع سوری، نیروهای ارتش همچنان به عملیات گسترده خود علیه مخفیگاه های گروه‌های تروریستی تکفیری که سرکردگی آنها را جبهه النصره برعهده دارد، در حومه حلب ادامه می‌دهند، بیشتر این تروریست‌ها از طریق ترکیه و با حمایت حکومت این کشور وارد سوریه می‌شوند.

این منبع افزود عملیات نیروهای ارتش در شهرک الزربه در جنوب شهر حلب واقع در جاده بین المللی منتهی به ترکیه، به کشته و زخمی شدن شماری از تروریست ها و انهدام تجهیزات و استحکامات آنها منجر شد.

نیروهای ارتش سوریه همچنین در عملیات ویژه خود در روستای الشیخ لطفی در حومه جنوب شرقی حلب، شماری از تروریست‌ها را به هلاکت رساندند.

در حومه شمال غربی حلب هم، عملیات نیروهای ارتش علیه گروه‌های تروریستی تکفیری در شهرک کفرحمره، شماری از تروریست‌ها کشته و زخمی شدند.

نیروهای ارتش سوریه، همچنین تجمعات و مواضع گروه‌های تروریستی را در روستاهای العویجه، المناشیر، الشقیف و غرب باشکوی در حومه حلب در هم کوبیدند.

هلاکت شماری از تروریست‌های النصره در حومه درعا

سانا همچنین از خنثی شدن حمله تروریستی به روستای قیطه و هلاکت شماری از تروریست‌های جبهه النصره در حومه درعا خبر داد.

به گفته یک منبع سوری، نیروهای ارتش سوریه، حمله تروریست های جبهه النصره به روستای قیطه را دفع کرده و چندین خودرو وابسته به گروه های تروریستی را در اطراف شهرک عتمان در حومه درعا منهدم کردند.

این منبع همچنین از هلاکت شماری از تروریست‌های تکفیری در شمال غربی شهرک عتمان خبر داد.

در بخش شرقی استان درعا، نیروهای ارتش در عملیات گسترده‌ای علیه مخفیگاه‌های گروه‌های تروریستی تکفیری در شهرک الکرک، شمار زیادی تروریست کشته و زخمی شدند.

گروه‌های تروریستی تکفیری هم در پایگاه‌های ارتباط اجتماعی به هلاکت ده‌ها عضو خود اعتراف کرده اند. تروریست‌های مجروح هم در بیمارستان‌های اردن تحت مداوا قرار گرفته اند تا پس از درمان بار دیگر برای ارتکاب جنایت وارد سوریه شوند.

نیروهای ارتش سوریه، روز گذشته نیز در عملیات علیه تروریست‌های جبهه النصره در روستای معره البیضه در حومه درعا، شماری از آنها را به هلاکت رسانده یا زخمی کردند.

توپخانه ارتش مواضع داعش را در الحسکه در هم کوبید

نیروهای ارتش سوریه در عملیات خود در حومه غربی الحسکه، مواضع گروه تروریستی داعش را در هم کوبیدند، تروریست‌های داعش همچنان به ارتکاب جنایات علیه مردم سوریه ادامه می‌دهند.

خبرنگار سانا در الحسکه گزارش داد نیروهای ارتش سوریه، تجمعات و مواضع تروریست‌های داعش را در روستاهای مفرق الصدیق، مرزعه رهف و طوق الملح در غرب شهر الحسکه گلوله باران کردند که این حملات به هلاکت شمار زیادی از تروریست های داعش منجر شد.

اوضاع امنیتی حومه حمص

منابع سوری از چندین عملیات موفقیت‌آمیز نیروهای ارتش در الرستن و خنثی شدن حمله تکفیری ها به روستای ام جامع در حومه شرقی حمص خبر دادند.

بر اساس این گزارش، در این عملیات، مخفیگاه تروریست‌های وابسته به گروه موسوم به کتیبه المهاجر در شهر الرستن به همراه سلاح ها و مهمات موجود در آن منهدم شد، این شهر از مهمترین مخفیگاه های گروه های تروریستی از جمله جبهه النصره و گروه‌های موسوم به فیلق حمص، حرکه احرارالشام، لواء خالد بن الولید و کتائب الفاروق به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش، شمار زیادی از اعضای گروه‌های تروریستی در جاده کیسین-برج قاعی در حومه شمالی حمص به هلاکت رسیدند و یک خودرو حامل سلاح و مهمات نیز منهدم شد. روز گذشته نیز در عملیات نیروهای ارتش در الرستن و شمال شرقی منطقه‌ای در تلبیسه، شماری از تروریست‌ها کشته و زخمی شدند.

خنثی شدن حمله تروریست‌ها به روستای ام جامع در حومه شرقی حمص و هلاکت شماری دیگری از این افراد در عملیات نیروهای ارتش در روستاهای مسعده، رجم العالی، عرشونه، عنق الهوی، المشیرفه، سلام شرقی و جنوب شرقی ام صهیریج از دیگر تحولات مربوط به سوریه است.

روز گذشته نیز شماری از تروریست‌ها در روستای عنق الهوی، المزبل، ام صهیریج و رسم الارنب به هلاکت رسیدند و حمله تروریست های داعش به ایست های نظامی در ناحیه السخنه در شرق شهر تدمر هم خنثی شد.

اوضاع  امنیتی حومه دمشق

در حومه دمشق هم یک منبع نظامی از هلاکت شماری از تروریست‌ها خبر داد، نیروهای ارتش، اعضای یک گروه تروریستی را که در تلاش بودند از غوطه شرقی به سمت الضمیر در حومه دمشق نفوذ کنند، در کمین خود گرفتار کرده و تمام آن ها را به هلاکت رساندند.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت