قزوین به پایلوت گردشگری کشور تبدیل می‌شود


قزوین به پایلوت گردشگری کشور تبدیل می‌شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار قزوین گفت: قزوین با توجه به قدمت و ظرفیت‌های تاریخی که دارد، به پایلوت گردشگری کشور تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، مرتضی روزبه عصر امروز در بازدید از بناهای تاریخی قزوین، اظهار داشت: معماری ایرانی همواره آرامش به خصوصی را به روح انسان می‌دهد و قزوین به عنوان یک شهر تاریخی و غنی از این معماری بهره مند است که به سبب این ظرفیت ها، باید به پایلوت گردشگری کشور تبدیل شود.

وی افزود: استان قزوین یکی از شهرهای با قدمت در جهان است که با نگاه ویژه‌ به این شهرمی‌توان از تمام ظرفیت‌های این شهر بهره برد.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه باید توجه ویژه‌ای به صنعت گردشگری داشت، بیان کرد: صنعت گردشگری در بین کشورهای توسعه یافته یکی از پرسودترین تجارت‌ها است و استان قزوین نیز به عنوان شهری تاریخی باید از این ظرفیت خود استفاده کند تا بتواند گردشگران داخلی و خارجی بیشتری را جذب کند.

روزبه با بیان اینکه ایام نوروز بهترین فرصت برای معرفی قزوین به گردشگران است، عنوان کرد: ارائه یک چهره درست از قزوین به عنوان شهری غنی و تاریخی سبب جذب گردشگر و توسعه این صنعت در استان می‌شود که با اقدامات انجام شده گوشه‌ای از جذابیت‌های این شهر دیدنی به نمایش گذاشته شده و نمایش بیشتر این زیبایی‌ها مستلزم هم‌افزایی دستگاه‌های مربوط است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی قزوین تاکنون برای معرفی هویت قزوین به عنوان یک شهر تاریخی، هم‌افزایی مناسبی با هم داشته‌اند، اظهار کرد: با هم‌افزایی‌هایی که در این چند ساله اخیر بین شهرداری قزوین، میراث فرهنگی و دیگر دستگاه‌های مربوط بوده است، بسیاری از بناهای تاریخی قزوین همچون کاروانسرای سعدالسلطنه بازسازی شده‌اند که این پروژه بسیار عظیمی بوده و اگر قدر این کاروانسرا را بدانیم می‌توانیم از این سرمایه عظیم در صنعت گردشگری به شکل مطلوبی بهره ببریم.

استاندار قزوین با تأکید بر اینکه قزوین ظرفیت گردشگری بسیاری دارد، تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی مدون و درست قزوین را به مردم سراسر دنیا معرفی کنیم، زیرا قزوین یکی از شهرهای قدیمی کشور است و ظرفیت جهانی شدن را دارد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon