تراکم ساخت در بافت فرسوده قزوین افزایش یابد


تراکم ساخت در بافت فرسوده قزوین افزایش یابد

خبرگزاری تسنیم: عضو شورای شهر قزوین گفت: ارائه تراکم بیشتر توسط شهرداری قزوین به افرادی که در بافت‌های فرسوده قزوین سرمایه‌گذاری می‌کنند، جزو طرح‌های تشویقی محسوب می‌شود که ما باید از این طرح های تشویقی در شهر استفاده کنیم.

مریم نخستین در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: با تشکیل کارگروه‌ها و جلسات مختلف با حضور نخبگان و متخصصان حوزه اقتصاد می‌توان پیش‌بینی درستی نسبت به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه در سال‌های آینده پیدا کرد.

نخستین عنوان کرد: مدیران شهرداری قزوین می‌توانند با ارائه کردن طرح‌های تشویقی به سرمایه‌گذاران حوزه مسکن، رکود اقتصادی حاکم بر حوزه مسکن را از بین ببرند.

وی بیان کرد: ارائه تراکم بیشتر توسط شهرداری قزوین به افرادی که در بافت‌های فرسوده قزوین سرمایه‌گذاری می‌کنند، جزو طرح‌های تشویقی محسوب می‌شود که ما باید از این طرح های تشویقی در شهر استفاده کنیم.

نخستین تصریح کرد: وقتی طرح‌های تشویقی توسط شهرداری قزوین اجرا شود، سرمایه‌گذاران حوزه مسکن تمایل پیدا می‌کنند که در حوزه مسکن سرمایه‌گذاری کنند و در این صورت احتمال بازگشت سرمایه سرمایه‌گذار بیش‌تر می‌شود.

عضو شورای شهر قزوین با بیان اینکه قیمت مصالح ساختمانی افزایش چشمگیری داشته است، بیان کرد: این افزایش قیمت مصالح ساختمانی یکی از علل تاثیرگذار در رکود بازار مسکن و عدم تمایل سرمایه‌گذاران به هزینه کردن در حوزه مسکن است.

نخستین با اشاره به اینکه مسکن مازاد در سطح استان قزوین موجود است، عنوان کرد: تعداد مسکن‌های ساخته شده در استان قزوین بیش‌تر از نیاز مردم جامعه است و به طبع آن تعدادی مسکن مازاد در استان قزوین وجود دارد و این خود موجب رکود بازار مسکن می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از طرح‌های تشویقی شهرداری قزوین به سرمایه‌گذاران حوزه مسکن دادن مجوز احداث پارکینگ‌های زیرزمین و طبقاتی است، اظهار کرد: پیشنهاد این طرح توسط شهرداری قزوین مورد استقبال سرمایه‌گذاران حوزه مسکن قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon