خراسان جنوبی با کمبود شدید آب مواجه است

خراسان جنوبی با کمبود شدید آب مواجه است

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر استان خراسان جنوبی با کمبود شدید آب مواجه است و بحران کم آبی در این استان بسیار جدی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: خشکسالی‌های پی در پی و کمبود شدید آب در حال حاضر در استان جدی است و داریم رو به بحران آب می‌رویم.

وی با بیان اینکه این مهم نیاز به توجه ویژه دولت به این درد بزرگ مردم استان است، افزود: در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری به نام سال "دولت و ملت، همدلی و همزبانی" نامگذاری شده باید بیشتر به مشکلات مردم به ویژه در مناطق محروم توجه کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: بلاتکلیفی روستائیان و اینکه آبی برای خوردن و کشاورزی ندارند مهمترین دغدغه ما است و در حال حاضر هیچ دستگاه اجرایی متولی بحث اشتغال روستائیان نیست.

عبادی بیان کرد: دولت باید همانطور که محصولات کشاورزی مانند گندم را از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می‌کند محصولات صنایع دستی روستائیان را نیز از آنها به صورت تضمینی خریداری کند.

وی تاکید کرد: با خرید تضمینی محصولات صنایع دستی روستائیان اشتغال برای آنها فراهم شده و باید تمام دستگاه‌های اجرایی دست به دست هم داده و مشکلات اشتغال را در روستاها را برطرف کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر روستائیان فراموش شده و از آنها غفلت می‌شود که نیاز به توجه دارند و اگر به آنها توجه نشود زودتر از آنچه که فکر می‌کنیم روستاهای ما خالی می‌شود.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon