آل سعود از خطرات تجاوز به یمن در امان نمی‌ماند


آل سعود از خطرات تجاوز به یمن در امان نمی‌ماند

خبرگزاری تسنیم: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تجاوز عربستان منجر به شکل‌گیری گروه‌های جدید تروریستی در منطقه می‌شود، غافل از اینکه خود آل سعود نیز از عوارض آن در امان نمی‌ماند.

آیت‌الله سید نقی شاهرخی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، اظهار داشت: هدف از حمله عربستان به یمن جلوگیری از پیشرفت مردم انقلابی یمن و حفظ حکومت منصور هادی است که به سعودی‌ها و سلفی‌ها وابستگی دارد.

وی افزود: در‌‌ واقع این حمله از سر استیصال ریاض در روند سیاسی مسائل یمن و شکست‌های متوالی در همه عرصه‌های منطقه و از جمله یمن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در رابطه با تبعات حمله عربستان به یمن عنوان کرد: تبعات این حمله در وهله اول گریبان گیر مردم بی‌دفاع یمن شده ولی در دراز مدت به‌طور یقین تبعات ویرانگر این حملات نصیب رژیم سعودی می‌شود.

وی بیان کرد: عربستان و کشورهای متخاصم همراه بایستی منتظر عواقب سنگین ناشی از این تجاوز باشند چراکه ابعاد آن قابل پیش‌بینی نیست.

شاهرخی خاطر‌نشان کرد: این تجاوز عربستان سبب افزایش احساسات ضد سعودی در یمن می‌شود و بهانه‌ای مطلوب برای حمله به مواضع عربستان در مناطق مختلف ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: نفع اصلی از این جنگ نصیب اسرائیل می‌شود زیرا این جنگ بین دو کشور مسلمان است که یکی از آن‌ها خود را رهبر جهان اسلام می‌داند و دیگری دارای ملتی انقلابی است که خطری بالقوه برای استکبار محسوب می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه  ناامنی‌ها و درگیری های ناشی از این جنگ در منطقه به نفع اسرائیل می‌شود، افزود: یکی از مهم‌ترین عواقب این لشکرکشی، قدرت گیری گروه‌های تروریستی و ایجاد ناامنی در منطقه است.

وی اظهار داشت: این تجاوز نیز مانند سایر اقدامات حمایتی عربستان منجر به شکل‌گیری گروه‌های جدید تروریستی در منطقه می‌شود، غافل از اینکه این ماجراجویی چنان سبب عود سرطان تروریسم می شود که خود آل سعود نیز از عوارض آن در امان نخواهد ماند.

شاهرخی عنوان کرد: سال‌هاست حوثی‌ها و انقلابیون یمن با چنین حملاتی سروکار دارند و تجربه نشان داده که نه‌تنها از عزم آن‌ها برای مقاومت کاسته نمی‌شود، بلکه مردم یمن بر خواسته خود مصمم‌تر و حوثی‌ها نیز قدرتمندتر می‌شوند.

انتهای پیام/ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon