جهاد اسلامی: سرزمین فلسطین تنها با مقاومت بازپس گرفته خواهد شد

جهاد اسلامی: سرزمین فلسطین تنها با مقاومت بازپس گرفته خواهد شد

خبرگزاری تسنیم: یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی سخنانی در سالروز «روز زمین» تأکید کرد: سرزمین فلسطین از دریا تا رود از آن فلسطینیان است و حتی از یک وجب از اراضی اشغالی چشم‌پوشی نخواهیم کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، «خضر حبیب» طی اظهاراتی به‌مناسبت سی و نهمین سالروز «روز زمین» گفت: سرزمین فلسطین برای ما بسیار گرانقدر و باارزش است و ما جان خود را فدای آن می‌کنیم و شهدایی که در این راه و برای حفظ وطن جان خود را از دست داده‌اند، گواه این مسئله است.

حبیب اظهار داشت: بازپس‌گیری سرزمین فلسطین تنها با مقاومت محقق خواهد شد و تمامی طرحهای سازش نیز که هدف از آن غصب اراضی ماست، به شکست خواهد انجامید.

وی اشاره کرد که زمین محور منازعه است و تا زمانی که تمامی اراضی اشغالی آزاد نشوند، این مسئله نیز به پایان نخواهد رسید.

حبیب همچنین به شهدایی که با خون پاک خود سرزمین فلسطین را آبیاری کرده‌اند، درود فرستاد.

ملت فلسطین امروز سی و نهمین سالروز «روز زمین» را گرامی می‌دارند و به همین مناسبت در کرانه باختری، قدس اشغالی و نوار غزه مراسم‌هایی با شعار «تا زمانی که الزعتر و الزیتون باقی است ما نیز باقی هستیم» برگزار می‌شود.

فلسطینیان هرسال در روز 30 مارس مراسم روز زمین را برگزار می‌کنند و حوادث این روز نیز به مارس 1976 بازمی‌گردد که مسئولان رژیم اشغالگر در این روز هزاران دونِم (واحد مساحت) از اراضی فلسطینی را در داخل کمربند سبز مصادره کردند و پس از آن اعتصاب عمومی و راهپیمایی از الجلیل تا النقب آغاز شد و درگیری‌هایی نیز به وقوع پیوست که در نتیجه آن 6 فلسطینی شهید و صدها نفر نیز زخمی شدند.

انتهای پیام/*

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان