افتتاح مرکز تولید و انجماد اسپرم گاو در استان تهران


افتتاح مرکز تولید و انجماد اسپرم گاو در استان تهران

خبرگزاری تسنیم: مرکز تولید و انجماد اسپرم گاو (زر ژن ) با حضور معاون اول رییس جمهور در شهرستان فیروزکوه مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز (دوشنبه) پس از افتتاح مرکز تولید و انجماد اسپرم گاو، از بخش‌های مختلف این مرکز بازدید کرد و از میزان تولید و فعالیت‌های این مرکز مطلع شد.

ظرفیت این مرکز 100 راس گاو نر اصلاح شده و میزان تولید آن سالانه 2 میلیون پایوت (دز) می‌باشد.

گفتنی است برای راه اندازی این مرکز 110 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و برای 15 نفر به صورت مستقیم و برای 150 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی می‌شود.

تامین نیاز و رفع وابستگی‌ها، توسعه تلقیح مصنوعی و افزایش سرعت بهبود ژنتیکی گاو شیری کشور و افزایش سرانه تولید و کاهش قیمت شیر در سطح کشور از اهداف اجرای این طرح می‌باشد.

لازم به ذکر است مرکز تولید و انجماد اسپرم گاو در شهرستان فیروزکوه، اولین سیستم بسته گاوداری در سطح کشور است.

بازدید معاون اول از فناوری های مدرن پرورش مرغ

بر اساس این گزارش معاون اول رئیس جمهور همچنین از یک واحد مرغداری با شیوه پرورش مرغ گوشتی در قفس در شهرستان دماوند بازدید کرد.

اسحاق جهانگیری با حضور در منطقه سربندان شهرستان دماوند به همراه وزیر جهاد کشاورزی و استاندار تهران از بخشهای مختلف این مرغداری بازدید کرد و در جریان میزان ظرفیت تولید این مجموعه قرار گرفت.

در این مرغداری از سیستم پرورش در قفس استفاده شده که در پنج طبقه و با ظرفیت یکصد هزار قطعه می باشد.

گفتنی است برای اجرای این پروژه 45 هزار میلیون ریال سرمایه گذاری شده و با راه اندازی آن برای 6 نفر به صورت مستقیم و برای 50 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی می شود.

تولید محصول ارگانیک و صادراتی، پایین آمدن هزینه های تولید، بهبود ضریب تولید و کاهش هزینه های انرژی و افزایش راندمان تولید از جمله مزایای پرورش مرغ گوشتی در قفس است.

بازدید جهانگیری از طرح ملی حبله رود در شهرستان فیروزکوه

جهانگیری صبح امروز همچنین از طرح ملی حبله رود،طرح تولید عرقیات گیاهان مرتعی در شهرستان فیروزکوه بازدید کرد و از نحوه تولید عرقیات گیاهان مرتعی مطلع شد.

این طرح با هدف بهبود معیشت جامعه محلی، ایجاد اشتغال و بهره‌برداری بهینه از گونه‌های گیاهان مرتعی با چشم انداز احیا و حفظ منابع طبیعی اجرا شده است.

تولید سالانه در این طرح 120 هزار لیتر عرقیات انواع گیاهان دارویی است و برای 12 نفر به صورت مستقیم و 250 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است.

پروژه کشت گیاهان دارویی و حفظ مراتع لزور با مشارکت دولت جمهوری اسلامی ایران و دفتر توسعه ملل متحد در قالب طرح مدیریت پایدار منابع آب و خاک و حمایت دفتر تسهیلات کوچک محیط زیست جهانی با هدف توانمندسازی جوامع محلی، مشارکت آنها در تصمیم سازی، تصمیم گیری، اجرا ،پایش و ارزیابی اقدامات اجرایی مرتبط و نیز ایجاد روحیه خودباوری در جامعه بهره‌بردار روستایی در سال 76 به مرحله اجرا درآمد.

براساس تجربیات حاصله از این پروژه، شرکت تعاونی ریزبرگ البرز با هدف تولید انواع اسانس‌های گیاهی سالم و ارگانیک و همچنین تهیه اسانس خالص طبیعی و پاستوریزه از سال 84 شروع بکار نمود.

از اهداف مهم این شرکت تعاونی، حفظ گونه‌های گیاهی دارویی خاص منطقه و پاسداری از دانش بومی و سنتی در استفاده از عرقیات گیاهی می‌باشد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه