افزایش ۹۳ درصدی توقیف خودروهای متخلف در فارس در ایام نوروز


افزایش 93 درصدی توقیف خودروهای متخلف در فارس در ایام نوروز

خبرگزاری تسنیم: رئیس پلیس‌راه شمال فارس با اشاره به افزایش ۹۳ درصدی توقیف خودروهای متخلف در ایام نوروز گفت: بیشترین علت توقیف خودروها ارتکاب دو تخلف همزمان و حرکات مخاطره‌آمیز بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از معاونت اجتماعی نیروی انتظامی فارس سرهنگ کسری سیروسی اظهار داشت: همزمان با شروع طرح ترافیکی نوروز تیم‌های گشت پلیس‌راه با هدف کنترل حداکثری بر رفتارهای ترافیکی رانندگان در جاده‌ها افزایش یافت که اعمال قانون نسبت به رانندگان متخلف نسبت به مدت مشابه سال گذشته 26 رشد داشته است.

وی از رشد 93 درصدی توقیف خودروهای متخلف در جاده‌های استان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: بیشترین علت توقیف خودروها انجام حرکات مخاطره‌آمیز و ارتکاب دو تخلف همزمان بوده است.

سرهنگ سیروسی ضمن توصیه به رانندگان به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان پلیس راه استان بیشترین علت تصادفات در نوروز عدم توجه رانندگان به جلو بوده که متاسفانه منجر به فوت چند تن از هموطنان عزیزمان شده است.

وی افزود: رانندگان عزیز باید توجه داشته باشند در طول مسیر به توصیه‌ها و تذکرات مأموران پلیس راه توجه کرده و با آنان همکاری لازم را داشته باشند.

سرهنگ غلامرضا هاشمی، فرمانده انتظامی شهرستان آباده، گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران انتظامی شهرستان یک دستگاه تریلر را که از بوشهر به مقصد اصفهان در حال حرکت بود، متوقف کردند.

وی خاطرنشان کرد: در بازرسی از این خودرو یک هزار و 594 ثوب انواع پارچه، تعداد 29 هزار و 630 عدد ژیلت خارجی، تعداد 40 هزار تیغ و دو دستگاه موتورسیکلت 250 سی سی قاچاق کشف شد.

سرهنگ هاشمی با اشاره به اینکه ارزش ریالی این محوله قاچاق بالغ بر دوازده میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ محمد جعفر تولایی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس در این زمینه گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی قصد دارد مقدار قابل توجهی مواد مخدر را در پوشش خانوادگی از یکی از شهرستان‌های استان به مقصد استان اصفهان حمل کند موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی افزود: بلافاصله مأموران به یکی از محورهای خروجی استان اعزام و با انجام ایست و بازرسی‌های مقطعی و همچنین گشت‌های محسوس و نامحسوس یک دستگاه خودرو ال 90 را در این رابطه توقیف کردند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon