دستورحمله عربستان به یمن را آمریکا صادر کرد


دستورحمله عربستان به یمن را آمریکا صادر کرد

خبرگزاری تسنیم: به محض اینکه کمیته های انقلابی و مردمی یمن با پیش قراولی انصار الله از صنعا حرکت کرده و به تعز آمدند و از آنجا هم به لحج و به عدن وارد شدند.جنون آمریکا را دربرگرفت و به عربستان دستور داد که به یمن حمله کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل ازصابرنیوز؛ دکتر سید هادی افقهی درخصوص تحولات یمن به خبرنگار صابرنیوز گفت: تحولات یمن جدای از تحولات کل منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا نیست ولیکن یکی از سلسله حلقه های بسیار مهم و گسترده و خطر آفرین در سطح کل منطقه است.تاکنون استکبار جهانی، صهیونیزم بین الملل، ارتجاع عرب، جریان عثمانیسم ترکیه و برخی دیگر از کشورهای ملحق به این جریان مانند اردن و پاکستان و غیره شده اند ولی بحرانی که اکنون عربستان پیش قراولش شده و طراحی و مهندسی و هدایتش توسط آمریکا و ناتو و رژیم صهیونیستی می باشد، بحران خطرناکی است.به همین دلیل مشاهده می شود که برای حمله به سوریه و لبنان و عراق این غوغا سالاری که قبل از حمله شروع کرده بودند و الان  که که اتحادیه عرب کارزاری راه انداخته  و یک جلسه فوق العاده توسط وزرای خارجه خودش برگزار کرده است و فردا سران کشورهای عربی میخواهند جمع شوند و برای یمن به سرعت تصمیم گیری کنند و جالب است که یکی از دستورات این جلسه که در راس سایر دستورات جلسه است، مساله تشکیل نیروهای بین العربی برای رویارویی برای مقابله با خطرات پیش روی کشورهای عربی است که تعریف و عنوان خطرناکی دارد.یعنی تمام کشورها را میخواهند یکجا درگیر کنند در حالیکه قبلا تک تک این اتفاق می افتاد.

این کارشناس مسایل خاورمیانه افزود: اکنون دیگر بستر آماده شده و مصر نیز وارد قضیه شده  و چهار ناوشکن به منطقه گسیل کرده و سودانی که تاکنون مدعی حمایت از جریانات انقلابی و مردمی منطقه و آرمان های فلسطین بوده  و به همین خاطر مورد حمله اسراییل هم قرار گرفته، وارد این جریان شده است، پاکستان و آقای نوازشریف نخست وزیر این کشور اعلام کرده اگر قلمروی عربستان مورد حمله قرار گیرد ما آمادگی پاسخگویی داریم و این نشان میدهد که جبهه استکبار جهانی چهره ها و ماسک های پشت پرده برخی از کشورها را در این طرح فعلی که عنوانش مبارزه با حوثی ها بازگرداندن حکومت عبد ربه منصور است (که هر دو عنوان دروغ است). آنها مدعی مبارزه با حوثی ها هستند در حالیکه در حال نابودی زیرساخت ها و امکانات مدنی یمن و کشتار مردم هستند.عنوان دیگر بازگرداندن مشروعیت و حکومت مشروع عبد ربه منصور است که این هم یکی از دروغ های استراتژیک این داستان است.چرا که آقای منصور استعفا داده بود و کنگره یمن آن را پذیرفته بود، منتها اکنون اسب تروا کردند و از اتحادیه عرب و شورای امنیت و مخصوصا کشورهای شورای همکاری خلیج فارس خواستند که دخالت نظامی کنند و آنها هم میگویند که چون این شخص نخست وزیر بوده حمله ما مشروعیت دارد.در حالیکه همه اینها باطل اندر باطل است.

افقهی با بیان نقش مصر و پاکستان ودیگر کشورهای منطقه در این بحران اظهار داشت؛ مصر، پاکستان نیروی نظامی اعزام کرده اند و آقای اردوغان اعلام کرده که ایران دیگر قابل تحمل نیست و باید از یمن، عراق، سوریه، لبنان خارج شود.این نشان میدهد که این توطئه بزرگی است ولی اینکه چقدر موفق میشوند که این سناریوی شیطانی خود را اجرا کنند بحث دیگری است و باید بررسی شود عکس العمل چین، روسیه و ایران چه خواهد بود و عکس العمل کشورهایی که در درون خودشان بابت این جریانات مخالفت هایی وجود دارد. الجزایر، لبنان، عراق، سوریه و عمان مخالف این حمله هستند.

وی ادامه داد: این طرحی جهنمی است و ائتلافی هم که کرده اند و ده کشور علنا در این حمله جنایتکارانه حضور دارند، بسیار شکننده تر از ائتلاف بین المللی است که آمریکا علیه داعش تشکیل داده است.طرح رژیم صهیونیستی، آمریکا، عربستان و ترکیه این است که بگویند این جریانات نزاعی طایفه ای میان شیعه و سنی است در حالیکه دروغی بزرگ است.چون اگر جنگ شیعه و سنی بود چرا کشورهایی مانند عمان و لبنان و سوریه و الجزایر و تونس مخالفت کردند و حتی همه مردم یمن هم شیعه نیستند در حالیکه شافعی ها هم نقش پررنگی در انقلاب مردم یمن ایفا کنند.در قضیه داعش هم گفته شد این گروه تروریستی برای ستاندن حقوق مردم مظلوم اهل سنت به جنگ آمده در حالیکه دنیا مشاهده کرد بیشترین جنایات علیه مردم اهل سنت و قبیله های سنی مانند آل نمر، آل جبور، العانی و دوری قتل عام میشوند و زن های اهل تسنن را به بردگی وجنایت های اخلاقی میبرند.

استاد دانشگاه در ادامه افزود؛ حالا سئوال از کشورهای عربی و غربی این است که چرا برای مردم فلسطین که 61 سال است زیر چکمه های رژیم صهیونیستی هر روز له میشوند، دعوی نکرده اند که ما میخواهیم نیروهای مسلح کشورهای عربی تشکیل بدهیم؟نیروهای نظامی تشکیل میدهند برای چه؟ برای مقابله با قیام های مردمی کشورهای منطقه. جرم ایران چیست؟ اینکه ایران از مردم منطقه حمایت میکند.داعش مردم عراق اعم از سنی و کرد و شیعه را به خاک و خون کشاند ایران وارد شد. به مردم سنی سوریه حمله کرد، به دفاع از آنها پرداخت. به لبنان حمله شد از آنها حمایت کرد و از ابتدا هم حامی بی چون و چرای فلسطین بوده است.

کارشناس مسائل منطقه در پیان گفت؛ جرم مردم یمن چیست؟ اینکه میگویند ما میخواهیم رابطه ارباب-بردگی و این رفتار قلدر مآبانه عربستان و تسلط آمریکا بر کشورمان را کم کنیم.حرف بدی است؟ ایها الناس که مدعی دموکراسی هستید و میگویید دموکراسی یعنی حکومت اکثریت با حفظ حقوق اقلیت، اکثریت مردم یمن در عرض 24 ساعت از صنعا، ارتش و کمیته ها انقلابی و مردمی با پیش قراولی انصار الله از صنعا حرکت میکنند و به تعز می آیند از آنجا هم به لحج و به عدن وارد شده اند.به محض اینکه وارد عدن شدند، آمریکا را جنون گرفت و به عربستان دستور داد که حمله بکنند. این بحث توطیه سنی و شیعه نه واقعیت دارد و نه محقق میشود.خیلی تلاش شد توسط عربستان و رسانه های جهان غرب ولی ما باید این تئوری شیطانی را ابطال کنیم و نگذاریم که این افراد به خواسته های خود برسند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon