هوشیاری امام خمینی(ره) در برگزاری همه‌پرسی ۱۲ فروردین‌ماه


هوشیاری امام خمینی(ره) در برگزاری همه‌پرسی 12 فروردین‌ماه

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه موقت اصفهان گفت: در دوران بعد از انقلاب برخی جریان‌های سیاسی عناوینی چون "جمهوری دموکراتیک" و یا عناوین دیگر را به نظام جمهوری اسلامی نسبت می‌دادند اما امام(ره) با برگزاری همه‌پرسی روز ۱۲ فروردین، همه توطئه‌ها را خنثی کردند.

حجت‌الاسلام محمد تقی رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به حماسه تاریخی مردم ایران در روز 12 فروردین سال 58 و سالروز این جشن مهم کشور اظهار داشت: در روز 12 فروردین‌ماه نظام جمهوری اسلامی ایران با رأی گذاشتن ملت ایران به اثبات جهانیان رسید.

وی افزود: این روز یکی از افتخارات بزرگ ملت ایران به شمار می‌رود زیرا پس از آنکه رژیم شاهنشاهی سقوط کرد مردم ایران انقلاب کرده و سپس  دراین همه‌پرسی بزرگ شرکت کردند.

امام جمعه موقت اصفهان بیان کرد: با وجود اینکه این انقلاب را مردم ایجاد کرده بودند و نیازی به آن همه‌پرسی نبود، اما با این حال امام خمینی (ره) به ملت احترام گذاشت و این همه‌پرسی را برگزار کرد، زیرا هدف ایشان جاری کردن دموکراسی دینی و اسلامی در جامعه بود.

وی خاطرنشان کرد: در روز 12 فروردین دموکراسی مردم سالاری و دینی به بهترین شکل ممکن نشان داده شد و این نهایت مردم سالاری دینی بود.

حجت‌الاسلام رهبر تصریح کرد: بار دیگر مردم ایران حضور پر رنگ خود را در حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران به تمام دنیا نشان دادند و در واقع این نظام الگوی بسیار ارزشمند و ستوده‌ای است.

وی درباره رأی 98 درصدی آری مردم به نظام جمهوری اسلامی در روز 12 فروردین اظهار داشت: در این راستا برخی جریان‌های سیاسی عناوینی چون "جمهوری دموکراتیک" و یا عناوین دیگر را به نظام جمهوری اسلامی نسبت می‌دادند اما امام خمینی(ره) فقط به نظام جمهوری اسلامی نه بیشتر و نه کمتر تاکید داشتند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: روز 12 فروردین افتخار بزرگ نظام و ملت ایران است زیرا به رای مردم احترام گذاشته شد و نشان داد مردم ایران در تمامی صحنه‌ها با نظام همراه هستند.

وی با بیان اینکه در12 فروردین سال 53 مردم اشتیاق فراوانی داشتند، گفت: در آن روز همه خوشحال بودند و تلاقی بهار طبیعت و نظام جمهوری اسلامی ایران و هم‌چنین انعکاس حضور پر شکوه مردم در این روز یک روز سرافراز و سرشار از شاید را ایجاد کرده بود.

حجت‌الاسلام رهبر بیان کرد: در هیچ‌جای دنیا چنین سابقه‌ای نبوده که مردم با حضور پر رنگ خود و با آرای 98 درصدی رای دهند، همه کشورها بیشترین حضور و رای آنها 60، 65 درصد بوده و این در دنیا بی‌سابقه است.

وی خاطرنشان کرد: 12 فروردین جدای از رای‌گیری یک ارزش سیاسی و اجتماعی برای مردم ایران در دنیا نیز محسوب می‌شود و همین پشتوانگی مردم به نظام به دشمنان جسارت نمی‌دهد که به ملت تعرض کنند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon