وزرای خارجه ایران و گروه ۱+۵ برای سومین بار دیدار کردند

وزرای خارجه ایران و گروه 1+5 برای سومین بار دیدار کردند

خبرگزاری تسنیم: وزرای خارجه ایران و گروه ۱+۵ که صبح امروز (سه‌شنبه) در لوزان گرد هم آمده بودند بار دیگر به دیدار با یکدیگر نشستند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به لوزان، وزرای خارجه ایران و گروه 1+5، به غیر از سرگی لاوروف، برای سومین بار طی مذاکرات جاری لوزان 2 به رایزنی با یکدیگر پرداختند.

لاوروف روز گذشته (دوشنبه) لوزان را به مقصد مسکو ترک کرد اما اعلام کرد که در صورت وجود پیشرفت محسوس در مذاکرات بار دیگر به سوئیس باز خواهد گشت. امروز صبح (سه‌شنبه) لاوروف گفت که بار دیگر به گفتگوهای هسته‌ای لوزان خواهد پیوست.

مذاکرات لوزان 2 از چهارشنبه (5 فروردین) آغاز شده و تا امروز سه‌شنبه (11 فرودین - 31 مارس) ادامه داشته است. انتظار می‌رود که با توجه به ضرب‌الاجلی غیر رسمی برای دستیابی به تفاهمی سیاسی تا پایان امروز، گفتگوها تا پاسی از شب و یا حتی صبح فردا ادامه داشته باشد.

آسوشیتدپرس به نقل از مقامات رسمی اعلام کرد که ایران و شش قدرت جهانی امروز سه‌شنبه آماده شده‌اند تا یک بیانیه کلی در مورد توافق برای تداوم در یک فاز جدید به منظور دستیابی به یک توافق جامع تا پایان ژوئن، صادر کنند.

این مقامات عنوان داشته‌اند که این بیانیه مشترک همراه با تعدادی اسنادی (الحاقی) خواهد بود که دربرگیرنده جزئیات تفاهمات حاصل شده است و به تمامی طرف‌ها اجازه می‌دهد تا اعلام کنند پیشرفتی کافی به دست آمده است.

یکی از این مقامات رسمی گفت که بیانیه به صورت کلی است زیرا اختلافات بین طرف‌ها همچنان در پیش‌روی فاز جدید مذاکرات برای دستیابی به توافق تا انتهای ژوئن قرار دارند. یکی دیگر از این مقامات گفت که اسناد (الحاقی) همراه با بیانیه ماهیتا فنی بوده و اواخر وقت امروز در دسترس همگان قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان