عربستان بازنده اصلی جنگ با یمن است


عربستان بازنده اصلی جنگ با یمن است

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اهمیت تحولات سیاسی در یمن گفت: انتقال قدرت در یمن مقدمه به خطر افتادن منافع عربستان بود و عربستان بازنده اصلی جنگ با یمن است.

محمد صالح جوکار در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یزد با بیان اینکه تحلیل موضوع غرب آسیا به دلیل حساسیت و پچیدگی فراوان از نظر ظاهری امکان ندارد، اظهار داشت: ما باید برای تحلیل تحولات سیاسی جدید در یمن قبل از هر چیز به بررسی و تجزیه وقایع گذشته در این مورد بپردازیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اهمیت تأثیرات انقلاب اسلامی در منطقه گفت: انقلاب اسلامی توانست با گام‌های بلندی که در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برداشته، به الگویی بسیار قوی و مهم در منطقه تبدیل شده است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی افزود: بیداری اسلامی در سایه انقلاب اسلامی ایران شکل گرفته است و این در حالی است که دشمنان دین و نظام با توطئه‌های فراوان به دنبال از بین بردن این جنبش اسلامی و مهم بودند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موج بیداری اسلامی که در منطقه به وجود آمد زمینه شکست رژیم کودک‌کش اسرائیل را بیش از پیش فراهم کرده است.

جوکار با بیان اینکه عنصر ایمان و توکل به خدا در جنگ‌های لبنان،  فلسطین و غیره عنصری تعیین کننده برای جبهه مقاومت بوده و در سال‌های انقلاب اسلامی، قدرت جبهه مقاومت قدرت بیشتر و در برابر آن اسرائیل بیش از پیش تضعیف شده است.

وی کشورهایی چون عربستان، آمریکا و انگلیس را عامل اصلی ناامنی‌های گذشته و اخیر در منطقه دانست و در این مورد گفت: نفوذ و پیشرفت بیش از پیش انقلاب اسلامی در منطقه زمینه نگرانی فراوان کشورهایی چون عربستان را فراهم ساخته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث انتقال قدرت در یمن افزود: انتقال قدرت در یمن مقدمه‌ای برای به خطر افتادن مواضع و منافع عربستان در این کشور بود.

وی با بیان اینکه دخالت عربستان در یمن اقدامی عجولانه و بر خلاف قوانین بین‌المللی است، گفت: طراحی عملیات متجاوزانه در یمن توسط مثلث شوم آمیرکایی، عربی و صهیونیستی انجام شده است.

جوکار با بیان اینکه در جنگ یمن بازنده اصلی عربستان صعودی و کشورهایی که در این اعتلاف شرکت کردند هستند، تصریح کرد: آینده منطقه به طور کامل واضح و شفاف است که رژیم‌های دیکتاتور یکی پس از دیگری به سمت سرنگونی حرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon