تیم مذاکره کننده ایرانی باید مواظب باشد که به عزت ملی لطمه نخورد

تیم مذاکره کننده ایرانی باید مواظب باشد که به عزت ملی لطمه نخورد

خبرگزاری تسنیم: وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه عزت ملی باید جای خود را در این مذاکرات نشان بدهد، گفت: تیم مذاکره کننده ایرانی باید مواظب باشد که به عزت ملی لطمه نخورد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی شامگاه سه شنبه در محل مجتمع فرهنگی ولایت مشهد مقدس اظهار داشت: 12 فروردین به نامگذاری امسال مقام معظم رهبری نزدیک و منطبق است چرا که با درصد غیر قابل باوری مردم به نظام جمهوری اسلامی آری گفتند.

مصلحی با بیان اینکه اگر اکنون نیز رای گیری انجام شود درصد بالاتری از مردم نسبت به 12 فروردین سال 57 به جمهوری اسلامی رای آری می‌دهند، افزود: این امر «همدلی و همزبانی» میان مردم و دولت را نشان می‌دهد و 12 فروردین شروع این همدلی و هم‌زبانی است.

وی با اشاره به عدم جدایی امامت و ولایت از یکدیگر و حرکت ثابت رو به جلوی آن، تصریح کرد: سال 42 حضرت امام(ره) شکل گیری حکومت اسلامی، ایجاد بیداری اسلامی در منطقه و زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی(عج) را به عنوان اهداف انقلاب تبیین کردند که این 3 هدف، محور اصلی نام‌گذاری‌های سالیانه مقام معظم رهبری است.

وزیر سابق اطلاعات گفت: عزت ملی و جمهوری اسلامی از ثمرات و دستاوردهای انقلاب اسلامی است که باید چاشنی‎های حکومت اسلامی را تامین کنند.

مصلحی عزت ملی را عرصه‌ای خواند که ملت و انقلاب در آن با هم عجین شده‌اند و تصریح کرد: عزت و اقتداری که شیعه در این چند سال اخیر پیدا کرده در تاریخ بی سابقه است و تشیع جایگاه بسیار بالایی در کشورهای اطراف داراست.

وی درباره شرایط منطقه با اشاره به اینکه سید حسن نصرالله و حزب الله یمن از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند، گفت: گمان مبنی بر اینکه عربستان کشوری قدرتمند و صاحب اختیار است کاملا اشتباه است و عربستان مطیع آمریکا و سرویس‌های اطلاعاتی است.

مصلحی داعش را دست پرورده خود آمریکایی‌ها دانست و تصریح کرد: آمریکا با فهمیدن اشتباه خود در حمله به عراق و افغانستان تصمیم گرفت به جای اینکه خود وارد درگیری شود کشورهای منطقه به جان هم بیفتند و داعش را با همکاری انگلستان تشکیل و نیروهای آن را در بصره آموزش داد.

وی سیاست آمریکا برای استفاده از بیداری اسلامی روی داده در منطقه را از بین بردن مقاومت ضعیف دانست و افزود: هدف آمریکا در مرحله اول برکناری بشار اسد، پس از آن از بین بردن حزب الله لبنان و در آخرین گام تسلط به ایران است.

مصلحی ضمن بیان مطالبی در زمینه مذاکرات جاری ایران و 1+5،گفت: کشورهای اروپایی شرکت کننده در مذاکرات در تلاش برای 2 قطبی کردن ملت ایران هستند و کارشکنی‌هایی که اخیرا توسط مقامات فرانسه در مذاکرات صورت می‌گیرد تلاش آمریکا برای منتقل کردن کینه مردم از خود به فرانسه است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با اشاره به نیاز آمریکا برای مذاکره، گفت: تمام شدن مذاکره به معنی تمام شدن کار آمریکاست.

مصلحی با بیان اینکه عزت ملی باید جای خود را در این مذاکرات نشان بدهد، تصریح کرد: تیم مذاکره کننده ایرانی باید مواظب باشد که به عزت ملی لطمه نخورد.

وی هدف کشور های اروپایی 1+5 را سرگرم کردن ایران برای عدم ورود به مسئله یمن دانست و گفت: هدف از این مذاکرات تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی است.

مصلحی علاوه بر تحریم‌ها، اشتباه‌های مدیریتی را از دیگر عوامل ایجاد مشکلات اقتصادی دانست و بیان کرد: لازمه رفع این مشکلات به کارگیری نقدینگی کشور در بخش تولید است.

انتهای پیام/ج

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon