دادستان استانبول بر اثر جراحات وارده جان باخت

دادستان استانبول بر اثر جراحات وارده جان باخت

خبرگزاری تسنیم: دادستان استانبول که روز گذشته توسط افراد مسلح در دفتر دادستانی این شهر به گروگان گرفته شده بود بر اثر شدت جراحات واردشده جان خود را از دست داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پس از یورش مأموران امنیتی به دفتر دادستانی استانبول و کشته شدن دو نفر از گروگان‌گیران، دادستان استانبول نیز بر اثر جراحات واردشده، جان باخته است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تأکید کرد که «مهمت سلیم» دادستان استانبول بر اثر اصابت 3 گلوله به سرش و 2 گلوله به بدنش، جان خود را از دست داده است. وی علی‌رغم انتقال سریع به بیمارستان و انجام عمل جراحی، کشته شده است.

یک شاهد عینی در این باره گفت: 6 ساعت پس از آغاز بحران گروگان‌گیری در مرکز استانبول، صدای انفجار و تیراندازی به گوش می‌رسید. رئیس پلیس استانبول نیز تأکید کرد که مقام‌ها سعی کردند تا خطوط ارتباطی را با گروگان‌گیران برقرار کنند ولی وقتی که صدای تیراندازی از داخل ساختمان به گوش رسید، مجبور به یورش به این ساختمان شدند.

جبهه آزادی‌بخش انقلابی خلق ترکیه پیش از این با انتشار تصویری از دادستان که اسلحه‌ای روی سرش گرفته شده بود، تهدید کرده بود که در صورت عدم اجرای درخواست این گروه در ضرب‌الاجل تعیین شده، این دادستان را خواهد کشت.

مهمت سلیم دادستان استانبول ریاست تحقیقات در خصوص پرونده مرگ برکین الوان نوجوان 15ساله‌ای را به‌عهده داشت که 9 ماه پس از آنکه در تظاهرات ضددولتی شرکت کرد به کما رفته بود و مارس گذشته جان خود را از دست داده است.

جبهه آزادی‌بخش انقلابی خلق ترکیه خواستار آن شده بود که افسر پلیسی که این گروه اصرار دارد قاتل نوجوان 15ساله است در تلویزیون اعتراف کند. در یک پیام ویدئویی کوتاه ــ که از طریق یک حساب کاربری در توییتر که ظاهراً متعلق به خانواده این نوجوان بوده منتشر شده ــ پدر "الوان" از این گروه خواسته بود تا به دادستان آسیبی وارد نکند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان