وجود کارخانجات حامی زندانیان در سراسر کشور

وجود کارخانجات حامی زندانیان در سراسر کشور

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی زندانیان گفت: هم اکنون گروه کارخانجات حامی زندانیان در ۳۱ استان و در ۲۹۰ زندان کشور و همچنین در یک هزار و ۱۰۰ فروشگاه خدمات رفاهی ویژه زندانیان وجود دارد.

رحیم مطهر‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم اظهار‌داشت: اشتغال زندانیان در 4 گروه طبقه‌بندی شده است که هم‌اکنون زندانیان کشور در گروه‌هایی از جمله اشتغال نشسته ( کنار تخت‌های آسایشگاه‌ها؛در این گروه زندانیان بیشتر به تولید صنایع دستی کوچک می‌پردازند)، اشتغال بسته ( داخل محوطه زندان‌ها هستند؛ در این گروه زندانیان از آسایشگاه‌ها به کارخانجات و کارگاه‌های داخل محوطه زندان‌ها منتقل و در این اماکن مشغول کار و تولید می‌شوند)، اشتغال نیمه باز ( پیرامون زندان‌ها؛ در این گروه زندانیان با موافقت مقامات ذیصلاح زندان از زندان‌ها خارج و در پیرامون زندان‌ها به فعالیت‌های تولیدی می‌پردازند)، اشتغال رأی باز (  خارج از محدوده پیرامون زندان‌ها؛ در این گروه نیز زندانیان بر اساس موافقت مراجع ذیصلاح از محدوده پیرامون زندان‌ها نیز فراتر رفته و می‌توانند در کارخانجات، شرکت‌ها، پروژه‌ها، شهرداری‌ها و شهرک‌های صنعتی مشغول کار و تولید شوند) فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: گروه کارخانجات حامی در 14،500 هکتار زمین‌های پیرامون زندان‌ها، زندانیان را به فعالیت‌های تولیدی، صنعتی، کشاورزی، دامپروری، باغداری، پرورش آبزیان و طیور مشغول به کار و تولید کرده است.

مدیرعامل بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی زندانیان گفت: گروه کارخانجات حامی با انعقاد قرارداد با صاحبان صنایع و مشاغل، شهرداری‌ها، شهرک‌های صنعتی، سازمان جهاد کشاورزی و ادارات منابع طبیعی استان‌ها و سایر دستگاه‌ها، زندانیان را به اشتغال در انواع فعالیت‌های تولیدی صنعتی‌، کشاورزی،‌ جنگل کاری، آب خیزداری، خدمات شهری تولید قطعات صنعتی و ساخت محصولات متنوع مشغول به کار می‌کند.

مطهرنژاد افزود: بیشترین فراوانی فعالیت‌های گروه کارخانجات حامی در صنایع نساجی و پوشاک ( با قریب به 10 هزار نفر زندانی شاغل ) متمرکز است.

وی ادامه داد: انواع مصنوعات و محصولات مختلف از جمله لباس‌های نظامی، کیف و کفش ، فرش، تابلو فرش، پتو، لباس زیر، لباس‌های ورزشی، لباس‌های چرمی، مانتو، پالتو، لباس‌های راحتی منزل، ملحفه و روبالشی در کارخانجات و کارگاه‌های تحت پوشش گروه تولید می‌شود.

مدیرعامل بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی زندانیان گفت: بنیاد تعاون زندانیان هم اکنون در زمینه‌های صنایع نساجی و پوشاک، تولید فرش، تابلو فرش، کفش‌های نظامی، چرمی و ایمنی، دامداری، دامپروری، پرورش آبزیان، طیور، ماهی‌ها و پرندگان تزئینی، صنایع فلزی و مبلمان شهری، تولید قطعات نظامی، کشاورزی، باغداری و تولید محصولات گل خانه‌ای، صنایع دستی کلیه استان‌های کشور، تولید نهال مثمر و غیر مثمر و گل‌های تزئینی وتولید قطعات بتنی، جدول، بلوک، نیو جرسی، تیرچه بلوک و دیوا‌رهای پیش ساخته بتنی فعالیت دارد.

وی افزود: بنیاد تعاون زندانیان از جمله بزرگترین نهاد‌های حمایتی از زندانیان و خانواده‌های آنان است که هیچ گونه بودجه دولتی، کمک‌های مردمی و بلاعوض دریافت نمی‌کند و بار مالی بر نظام اسلامی تحمیل نکرده است.

مطهر نژاد بیان کرد: تمامی منافع و درآمد‌های این گروه صرف ایجاد و توسعه اشتغال زندانیان، کمک به امرار معاش خانواده‌ها و آزادی زندانیان می‌شود.

وی افزود: این گروه علاوه بر فعالیت‌های تولیدی، صنعتی، کشاورزی، پرورش دام و آبزیان و اشتغال زایی برای زندانیان، ارائه خدمات رفاهی به زندانیان کشور را نیز در دستور کار دارد.

مدیرعامل بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی زندانیان افزود: هم اکنون گروه کارخانجات حامی در 31 استان و در 290 زندان کشور هزار و 100 فروشگاه خدمات رفاهی ویژه زندانیان وجود دارد.

وی ادامه داد: نیازمندی‌های زندانیان شامل مواد غذایی، بهداشتی، پوشاک و ملزومات تولید صنایع دستی در فروشگاه‌ها به زندانیان عرضه می‌شود. این گروه همچنین در تعدادی از زندان‌های کشور کترینگ و فست فود ( به منظور تولید و عرضه غذای آماده ) ایجاد کرده و غذاهای متنوعی را با قیمت مناسب به زندانیان عرضه می‌کنند.

مطهرنژاد اظهار داشت: گروه کارخانجات حامی با هدف تولید و عرضه محصولات با کیفیت مناسب تولیدات خود را با برند حامی به بازار عرضه می‌کند.

وی ادامه داد: گروه کارخانجات حامی در 25 نقطه از کشور دارای فروشگاه‌های عرضه محصولات و مصنوعات تولیدی به هموطنان است. این گروه با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی ( با موافقت ریاست قوه قضائیه و رئیس مجمع عمومی گروه )، کمک به زندانیان ایرانی خارج از کشور و خانواده‌های آنان در ایران را از طریق وزارت امور خارجه پیگیری می‌کند.

مدیرعامل بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی زندانیان افزود: گروه کارخانجات حامی همچنین به منظور کمک به اداره زندان‌های کشور در تعامل با سازمان زندان‌ها برخی نیاز‌های ضروری زندانیان ( در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی ، رفاهی، ساخت تجهیزات، تولید و طبخ نان و غذا)، را از طریق سازمان مذکور تامین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد تعاون زندانیان به طور مستقیم زیر نظر ریاست قوه قضائیه اداره می‌شود.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon