سناتور آمریکایی: ایالات متحده باید مذاکرات هسته‌ای با ایران را ترک کند

سناتور آمریکایی: ایالات متحده باید مذاکرات هسته‌ای با ایران را ترک کند

خبرگزاری تسنیم: یک سناتور آمریکایی تأکید کرد که وزارت خارجه آمریکا باید به‌جای طولانی کردن مذاکرات، گفتگوها بر سر دستیابی به چارچوب سیاسی یک توافق جامع هسته‌ای با ایران را متوقف کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپاتنیک، تام کاتن سناتور آمریکایی با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد: وزارت خارجه آمریکا باید پایبندی خود به یک موضع مستحکم را نشان دهد و به‌جای ادامه مذاکرات، گفتگو بر سر چارچوب سیاسی یک توافق بلندمدت هسته‌ای با ایران را متوقف کند.

کاتن مدعی شد: بهترین راهکار در شرایط کنونی، ترک مذاکرات و بازگشت به یک موضع قاطع است. تصمیم برای تمدید مذاکرات در برابر ناسازگاری و دورویی ایران، بار دیگر نشان می‌دهد که ایران تصمیم گیرنده است.

ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که مذاکرات با ایران احتمالاً تا (امروز) چهارشنبه ادامه خواهد یافت چرا که هنوز برخی مسائل مشکل، باقی مانده است.

ضرب الاجل 31 مارس برای دستیابی به توافق اولیه هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی، شب گذشته به پایان رسید. کاتن هشدار داد که دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، طی 24 ساعت آینده امتیازات خطرناکی را در مذاکره با ایران خواهد داد. کنگره باید سریعاً برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران اقدام کند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان