«علیه بهترین قضاوت ما» درباره نمایش گریه‌های دروغین صهیونیست‌ها

«علیه بهترین قضاوت ما» درباره نمایش گریه‌های دروغین صهیونیست‌ها

خبرگزاری تسنیم: کتاب جدید آلیسون ویر روزنامه‌نگار آمریکایی در ۲۶۰ صفحه بدنبال بیان جایگاه و تاثیر صهیونیست‌ها در اقدامات سیاست‌مداران جهان و خصوصا ایالات متحده آمریکا است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آلیسون ویر یک ژورنالیست آزاد آمریکایی است و او را نباید با رمان‌نویس و مورخ کلاسیک انگلیسی به همین نام اشتباه گرفت. ویر آمریکایی بنیانگذار و مدیر اجرایی موسسه اطلاع‌رسانی «اگر آمریکاییها بدانند...» و رئیس انجمن «National Interest» است.

ویر درباره مسائل مربوط به وضعیت فلسطین و نسبت آن با جنایت‌ها و حملات رژیم صهیونیستی قلم می‌زند. او با تکیه بر مسائل تاریخی‌ که میان فلسطین و رژیم اشغالگر قدس پیش آمده، اقدام به روشنگری می‌کند. او بیشتر درباره چگونگی پوشش جریان اصلی رسانه‌های غرب از این نسبت (فلسطین و صهیونیسم) که به اعتقاد او بر اساس سیاست خارجی ایالات متحده و منافع گروه‌های لابی‌کننده ثروتمند صورت می‌گیرد، سخنرانی می‌کند، حرف می‌زند، می‌نویسد و انتقاد می‌کند.

آلیسون ویر چندی پیش به خبرگزاری تسنیم آمده بود درباره مسائل زیادی با خبرنگاران خبرگزاری تسنیم گفت‌و‌گو کرد.

ویر معتقد است: ما در اخبارهایمان با یکسری از آمارهای یکسویه روبرو هستیم که بیشتر اوقات هم از وضعیت اسرائیلی‌ها می‌شنویم اما هیچ‌وقت به اندازه آنها در مورد فلسطینی‌ها اطلاعات بدست نمی‌آوریم.

این روزنامه‌نگار آمریکایی همچنین می‌گوید: ما خانواده‌هایی را در آمریکا داریم که غذای کافی ندارند ولی این مالیات‌ها به اسرائیل می‌رود. اسرائیل با مالیات‌های ما فلسطین را نابود می‌کند و ما، آمریکایی‌ها آن را نمی‌دانیم.

متن کامل گفت‌و‌گوی تسنیم با آلیسون ویر را در این لینک بخوانید.

آلیسون ویر چند ماه پیش از کتاب اخیر خود به نام «علیه بهترین قضاوت ما: تاریخ پنهان چگونگی استفاده از ایالات متحده برای ایجاد اسرائیل» را رونمایی کرد.

ویر در این کتاب معتقد است: تعداد کمی از آمریکایی‌های این روزها از کمک ایالات متحده برای ایجاد اسرائیل مدرن مطلع هستند. حتی باید گفت که تعداد کمتری از آنها می‌دانند که سیاستمداران ایالات متحده این سیاست در مقابل اعتراض‌های کارشناسان ارشد دیپلماتیک و نظامی به کار گرفته‌اند. این سیاست‌مداران همواره از سمت لابی‌های صهیونیستی که از طرف گروه‌های صهیونیستی پشتیبانی می‌شوند به شکلی گسترده برای انجام کارهای محول شده تهدید می‌شوند.

این کتاب تلاش کرده است که شواهد دقیقی برای روشن شدن یک واقعیت کنار یکدیگر قرار دهد که با روایت‌های غالب متفاوت است. این کتاب می‌خواهد دید واضح و روشنی از بخشی از تاریخ امروز را به مخاطبان آمریکایی خود بدهد.

جیمز ابورک از سناتورهای سابق آمریکا در دهه 70 میلادی در بخشی از یادداشت خود برای معرفی این کتاب آورده است: خانم ویر به خوبی توانسته از پس نوشتن این کتاب با محتوای بسیار سخت و جدی بربیاید. کتابی که به ما نشان می‌دهد صهیونیست‌ها چگونه توانسته‌اند در بین سیاست‌مداران آمریکا و انگلستان نفوذ کنند که غیرقانونی‌ترین رفتارها را قانونی نمایش دهند. رفتارهایی که یکی از آنها می‌تواند شامل دزدین کامل یک ملت باشد و زمانی که کسانی تلاش کنند آن را پس بگیرند گریه‌های دروغینی را نشان دهند.

همچنین گیلاد آتزمون، نوازنده و موسیقیدان مطرح متولد اسرائیل که اینروزها در انگلستان زندگی می‌کند و تاکنون جوایز بسیاری را بدست آورده است در یادداشتی که برای این کتاب در وب‌سایت شخصی خودش منتشر کرده، می‌نویسد: کتاب جدید خانم آلیسون ویر تا حد زیادی جامع‌ترین و دقیقترین نمایش از عمق دخالت صهیونیست‌ها در زندگی آمریکایی‌ها و به طور کلی سیاست‌های ایالات متحده است. این کتابی است که هر آمریکایی باید آن را بدست بیاورد، بخواند و درباره مسائل مطرح شده در آن بحث کند.

آتزمون ادامه می‌دهد: کتاب «علیه بهترین قضاوت ما» برروی قضاوت ما از عمق، شدت و بهره‌وری گروه‌های صهیونیستی در آمریکا نور می‌اندازد و آنها را بهتر نمایش می‌دهد. این کتاب یک کمپین وحشی، متحد و هماهنگ توسط صهیونیست‌ها را نمایش می‌دهد به شکلی که به آمریکایی‌ها کمک می‌کند علت برخی از رفتارهای سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دولت‌مردانشان را که در راستای سیاست‌های اسرائیل است را بفهمند. کتاب آلیسون ویر مستحکم ایستاده است تا جلوی حرکت ملت به سمت صهیونیست‌ها را بگیرد و آن را به سیستم واقعی خود برگرداند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران