مایه‌کوبی ۱۵۰ هزار دام سبک و سنگین در غرب گیلان اجرا شد


مایه‌کوبی 150 هزار دام سبک و سنگین در غرب گیلان اجرا شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس دامپزشکی فومن گفت‌: مایه‌کوبی ۱۵۰ هزار دام سبک و سنگین در این شهرستان در غرب گیلان اجرا شد.

هادی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در فومن با اشاره به اجرای طرح مایه‌کوبی دام‌های سبک و سنگین، اظهار داشت: 63هزار و 479 رأس دام سنگین در برابر بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مایه‌کوبی شدند.

وی با اشاره به مایه‌کوبی 85هزار و 648 رأس دام سبک در فومن، افزود: در مجموع حدود 150 هزار رأس دام سبک و سنگین بر علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مایه کوبی شد.

رئیس دامپزشکی فومن با بیان اینکه حدود 15 هزار رأس دام سنگین بر علیه انواع انگل‌های خارجی سم‌پاشی شد، گفت: طرح نظارت بر پرورش دام و طیور با 485 مورد مراجعه با روستاهای این شهرستان اجرا شد.

بابایی با اشاره به 25 مورد تست بیماری مشترک بین انسان و حیوان در جمعیت اسب‌ها، تصریح کرد: حدود 2هزار و 200 تست بیماری سل و دوهزار و 600 تست بروسلوز در دام های سبک و سنگین اجرا شد.

وی با اشاره به رصد کامل وضعیت دام، طیور و حیوانات اهلی در فومن، خاطرنشان کرد: مایه کوبی 625 قلاده سگ بر علیه بیماری زئونوز هاری نیز در این شهرستان اجرایی شد.

رئیس دامپزشکی فومن  با تأکید بر اینکه انجام عملیات واکسیناسیون، رعایت اصول و ضوابط قرنطینه دام و کنترل ورود و خروج دام در پیشگیری از ابتلا به این بیماری نقش مهمی دارد، گفت: طرح مایه کوبی به صورت مستمر اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon