سخنگوی ائتلاف عربی علیه یمن: خودروهای امدادرسانی و حامل آذوقه را هدف قرار دادیم

سخنگوی ائتلاف عربی علیه یمن: خودروهای امدادرسانی و حامل آذوقه را هدف قرار دادیم

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی ائتلاف متشکل از چند رژیم عربی به‌سرکردگی عربستان علیه یمن به هدف قراردادن خودروهای امدادرسانی و حامل آذوقه در جریان این جنگ اعتراف کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری 24، «احمد عسیری» سخنگوی ائتلاف متشکل از چند رژیم  عربی به‌ سرکردگی عربستان گفت: عملیات ما در استان صعده به‌شدت ادامه دارد و نیروهای ما حملات خود را بر ضد مواضع انصارالله در شهر عدن توسعه داده‌اند و تمام محورهای مواصلاتی در این شهر هدف حملات ما بوده است.

این ژنرال سعودی که مشاور وزیر دفاع عربستان نیز است در جریان کنفرانسی مطبوعاتی در حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در ارزیابی عملیات نظامی ائتلاف طوفان قاطع بر ضد یمن چنین گفت: ما تمام نیروهای انصارالله را که به‌سمت شهرهای عدن و الضالع و شبوه پیشروی داشتند هدف حمله قرار دادیم و و اکنون می‌توان گفت هیچ خطری هم اکنون شهر عدن را دیگر تهدید نمی‌کند.

خودروهای امدادرسانی و حامل آذوقه را هدف قرار دادیم

عسیری افزود: ما خودروهای امداد رسانی و حامل آذوقه را هدف قرار دادیم و این حملات در مناطق مختلفی از یمن صورت گرفته است،‌ و نیروهای زمینی ارتش عربستان سعودی در تمام مناطق مرزی عربستان سعودی با یمن با هرگونه تحرکاتی مقابله و برخورد کردند.

وی در ادامه افزود: تمام کشتی‌ها و ناوچه‌های نظامی شرکت کننده در طرح محاصره دریایی یمن در بنادر این کشور مستقر شده‌اند و محاصره یمن از طریق دریا کامل شده است.

سخنگوی عملیلات ائتلاف ضدیمنی طوفان قاطع در ادامه گفت: نیروهای ائتلاف عربی هم اکنون به‌صورت کامل بر آسمان یمن سلطه دارند.

عسیری در ادامه سخنانش خطاب به خبرنگاران حاضر گفت: ما پایگاه‌های حوثی‌ها را در مناطق مرزی هدف حمله قرار دادیم که این پایگاه‌ها حاوی سلاح و مهمات و خودروهای نظامی و زرهی‌های نظامی بودند.

وی در این باره افزود: آنها سعی داشتند با استفاده از این سلاح و ادوات نظامی به‌سمت خاک عربستان سعودی پیشروی کنند.

عسیری همچنین تأکید کرد: هر زمان که نیروهای پیاده ارتش‌های ائتلاف عربی لازم بدانند عملیات زمینی بر ضد یمن را شروع خواهند کرد، و در این باره هیچ درنگی را جایز نخواهند دانست.

وی همچنین در ادامه سخنان خود تصریح کرد: هم اکنون عملیات به‌صورتی پیش می‌رود که نیازی برای آغاز عملیات زمینی احساس نمی‌شود زیرا راه را برای رسیدن کمک‌های نظامی برای حوثی‌ها مسدود ساخته‌ایم، اما با این وجود نیروهای زمینی در آمادگی کامل نظامی برای هرگونه اقدام زمینی هستند.

این سخنگوی ائتلاف سعودی و عربی موسوم به طوفان قاطع در ادامه گفت: هم اکنون به‌میزان لازم نیرو در منطقه در اختیار داریم و با این میزان نیرو می‌توانیم به هر تهدیدی پاسخ دهیم.

در پایان هم العسیری به خبرنگاران گفت: اگر نیروهایی از ایران یا حزب‌الله به انصارالله در خاک یمن کمک کنند، آنها هم به همین سرنوشت انصارالله دچار خواهند شد.

عربستان از بامداد ششم فروردین، پس از شکست تمام طرح‌ها و سیاست‌هایش در یمن، به گزینه نظامی روی آورد و مناطق مختلف یمن را آماج حملات هوایی خود قرار داد، برخی کشورهایی که از نظر اقتصادی به کمک‌های عربستان نیازمند هستند، با عربستان در تجاوزات آشکار به یمن همراه شده‌اند.

بحرین، قطر، کویت، امارات، مغرب، سودان، اردن و مصر از جمله کشورهایی هستند که به جنگ علیه یمن به عربستان پیوسته‌اند. این در حالی است که پاکستان نیز از آمادگی خود برای مشارکت در این جنگ خبر داده و ترکیه نیز اعلام کرده که در حال بررسی شرکت در عملیات نظامی موسوم به طوفان قاطع است.

از آغاز تجاوز عربستان به یمن ده‌ها تن از شهروندان یمنی که بین آنها شمار زیادی زن و کودک دیده می‌شوند، به شهادت رسیده یا زخمی شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای از ابتدای حملات عربستان به یمن تاکنون بیش از 100 تن شهید و 350 نفر نیز زخمی شدند.

منابع سازمان ملل نیز اعلام کرده‌اند که از ابتدای حملات سعودی به یمن تاکنون 62 کودک به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان