برگزارى جام بین‌المللى شطرنج ابریشم با حضور ۱۰ کشور در گیلان


برگزارى جام بین‌المللى شطرنج ابریشم با حضور 10 کشور در گیلان

خبرگزاری تسنیم: فرماندار صومعه‌سرا از برگزارى جام بین‌المللى شطرنج ابریشم با حضور ۱۰ کشور خارجى در این شهرستان خبر داد.

حسین اسماعیل‌پور در گفت‌و گو با خبرنگار تسنیم در صومعه‌سرا، با بیان اینکه مسابقات بین المللی شطرنج جام ابریشم یادبود 500 شهید سرافراز این شهرستان 17 اردیبهشت امسال برگزار می شود، اظهار داشت: این مسابقات به میزبانی مجتمع اقامتی تفریحی مهرگان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه به دنبال یک کار بزرگ در ورزش صومعه سرا هستیم که برنامه ریزی و اجرای مسابقات بین اللملی شطرنج جام ابریشم یاد بود 500 شهید شهرستان صومعه سرا نشانه‌های این تفکر و کار بزرگ است، افزود: تلاش می‌کنیم تا شطرنج جام ابریشم را به عنوان یک مسابقات مهم جهانی مطرح  کنیم.

فرماندار شهرستان صومعه‌سرا در مورد بودجه این رقابت‌ها گفت: بر اساس برآوردها 3 میلیارد ریال هزینه این مسابقات بین‌المللی است که با کمک اسپانسرها و انهادهای مرتبط این بودجه تامین می‌شود.

اسماعیل‌پور با اشاره به‌ آمادگی شظرنج‌بازان 10 کشور فرانسه، مجارستان، روسیه، ارمنستان، گرجستان، آذربایجان، ترکیه، رومانی، هند و بلاروس برای شرکت در جام ابریشم  تصریح کرد: میزبان حداقل 700 شطرنجباز در 4 جدول A اساتید بزرگ، بین اللملی و فیده با ریتینگ بالای 2150 B، زیر 2150 به شکل آزاد و اوپن C، جدول اختصاصی بانوان و D، جدول نوجوانان زیر 14 سال هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش و پیگیری‌های مستمر توانستیم این مسابقات را در سایت فیده ثبت نماییم و هم اکنون خبر مسابقات در کنفدراسیون شطرنج آسیا و سایت های معتبر شطرنجی نیز درج شده است و در آینده نزدیک با تشکیل کمیته رسانه‌ای فعالیت خود را گسترش می‌دهیم.

فرماندا شهرستان صومعه‌سرا، جایزه مسابقات شطرنج جام ابریشم را 400 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: 300 میلیون ریال نیز به اساتید بزرگ هدایایی تقدیم می‌شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon