بازدید از اماکن تاریخی استان فارس به مرز ۲ میلیون نفر رسید


بازدید از اماکن تاریخی استان فارس به مرز 2 میلیون نفر رسید

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس گفت: بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی استان فارس در ایام نوروز امسال به مرز دو میلیون نفر رسید.

مصیب امیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، بابیان اینکه بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی استان فارس به مرز دو میلیون نفر رسید اظهار داشت: از 25 اسفندماه 93 تا یازدهم فروردین‌ماه بیش از یک‌میلیون و 896 هزار و 608 نفر از اماکن تاریخی فرهنگی تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس دیدن کردند.

بر اساس آمار ارائه‌شده توسط امیری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی استان فارس با افزایش 1 درصدی همراه بوده است.

به گفته امیری از 25 اسفندماه 1393 تا یازدهم فروردین‌ماه پس از حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) حافظیه با 469 هزار و 801 نفر در رتبه نخست بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی استان فارس قرار دارد.

462 هزار و 578 نفر از مجموعه جهانی تخت جمشید، 346 هزار و 714 نفر از مجموعه سعدی، 155 هزار و 112 نفر از ارگ کریم‌خانی و 152 هزار و 107 نفر از مجموعه جهانی پاسارگاد دیدن کردند که این آمار از سوی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس اعلام شد.

به گفته امیری از 28 اسفندماه 93 تا یازدهم فروردین‌ماه بیش از سه میلیون و 435 هزار و 697 نفر شب مسافر نوروزی در واحدهای اقامتی استان فارس شامل هتل، هتل آپارتمان، خانه مسافر، چادرهای مسافرتی، سالن‌های ورزشی، کلاس‌های مدارس و خانه‌های استیجاری اسکان یافتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس خاطرنشان کرد: امسال با تمهیدات ایجادشده ازجمله تسهیلات رفاهی مانند ساخت نمازخانه در مجموعه حافظیه، افزایش فضای سبز در تمام اماکن تاریخی و فرهنگی استان، راه‌اندازی اتوبوس گردشگری و غیره میزان نفر شب اقامت در استان فارس نسبت به سال گذشته افزایش داشته و ظرفیت استان فارس در این بخش به 550 هزار نفر شب رسیده است.

به گفته امیری قیمت بلیت اماکن تاریخی و فرهنگی استان فارس در تمام ایام نوروز یکسان و بر اساس مصوبه سازمان میراث فرهنگی کشور بوده است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon