قلعه‌نویی: شفاف‌سازی کنند که چطور کی‌روش ۲۴ ساعته بد شد؟


قلعه‌نویی: شفاف‌سازی کنند که چطور کی‌روش 24 ساعته بد شد؟

خبرگزاری تسنیم: سرمربی استقلال گفت: مردم باید علت اینکه کی‌روش می خواهد برود را بدانند و اگر مسئله‌ای وجود دارد به صورت شفاف بگویند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، امیر قلعه نویی پیش از آغاز تمرین امروز (چهارشنبه )استقلال گفت: پیش از هر چیز باید درگذشت دو نفر از خبرنگاران را تسلیت بگویم و امیدوارم روح آنها همیشه شاد باشد. همچنین باید عید نوروز را به هموطنان عزیز تبریک بگویم.

وی در خصوص شرایط تیم استقلال گفت: همانطور که می دانید امروز 12 فروردین است و ما هنوز ملی پوشانمان را در اختیار نداریم. دو بازیکن تیم امیدمان به همراه مگویان تازه به تیم اضافه شده‌اند و عملاً تا روز دوشبنه با 7 - 8 بازیکن تمرین می‌کردیم. این برنامه از وقتی که ما قهرمان شدیم، از دو سه سال گذشته مهندسی شد و همیشه در حال تکرار شدن است که ما مجبور باشیم در بازه‌های زمانی مختلف با 6-7 نفر تمرین کنیم.

سرمربی استقلال ادامه داد: با توجه به این برنامه ریزی‌ها مجبور هستیم بازیکنان جوانان و امید را به تمرین بیاوریم و عملا بعد از بازگشت بازیکنان اصلی، از برنامه خارج می‌شوند و تمرین تاکتیکی خوبی را پشت سر نمی‌گذاریم. پس از قهرمانی ما این پروژه سازی‌ها انجام شد تا ما هیچ وقت بازیکنان اصلی‌مان را در اختیار نداشته باشیم و تمرینات تاکتیکی‌مان به مشکل بخورد.

قلعه‌نویی با اشاره به بازی روز جمعه در اهواز خاطرنشان کرد: بازی با فولاد بسیار سخت است چرا که آنها یک باشگاه بسیار خوب هستند. مربی و بازیکنان خوبی در فولاد حضور دارند و امیدوارم شاهد یک بازی تماشاگر پسند باشیم. در اهواز هواداران خوبی داریم و طرفداران استقلال هیچگاه در شهرستان‌ها ما را تنها نگذاشتند و این مسئله در اهواز داستان بخصوص‌تری دارد.

وی گفت: فاجعه‌ای که در فوتبال ما رخ داده برنامه ریزی آقایان بود که تماشاگران را از ورزشگاه ها دور کنند و فوتبال را از خانواده‌ها بگیرند. از همین رو دیدید که در بازی امیدهای ایران و افغانستان چگونه هواداران تیم رقیب ورزشگاه آزادی را پر کردند و 80 هزار نفر در ورزشگاه حضور داشتند این برای ما یک فاجعه بزرگ است و حالا مسئولان باید کلاه خود را بالاتر بگذارند و ببینند که چگونه تحقیر شدیم.

قلعه‌نویی یادآور شد: ما اگر فوتبال را فرصت نداریم این مسئله به تهدید تبدیل خواهد شد و نمونه آن را در بازی با افغانستان دیدیم ضمن اینکه من شنیده‌ام علاوه بر 80 هزار نفر در ورزشگاه بودند حدود 20 هزار نفر هم در بیرون ورزشگاه حضور داشتند که آنها را راه ندادند. به نظرم این موضوع در گینس ثبت شود که تیم میهمان 80 هزار نفر تماشاگر داشت.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد استقلال مقابل فولاد بازی بسیاری سختی داشته باشد گفت: همه بازی‌ها برای ما سخت است. شاید تیم‌ها در بازی قبلی و بعدی مقابل استقلال و پرسپولیس انرژی زیادی نگذارند اما چون دیدارهایشان مقابل ما پخش مستقیم می‌شود انرژی زیادی می‌گذارند تا به خوبی دیده شوند. همه بازی‌ها برای ما سخت است و مانند یک فینال محسوب می شود.

قلعه نویی درباره اینکه آیا غایبان تیمش مقابل فولاد به بازی می‌رسند یا خیر یا فقط جاسم کرار در این بازی حضور ندارد، گفت: متأسفانه با حکمی که داده شد ما کرار را 5 بازی از دست دادیم و در هیچ کجای دنیا رخ نمی‌دهد. این موضوع در راستای همان پروژه‌ای بود که به آن اشاره کردم.

وی در پاسخ به این سوال که کارلوس کی‌روش قرار است از تیم ملی برود و کفاشیان اعلام کرده بهترین گزینه مربی داخلی است و در این صورت اگر به وی پیشنهادی شود قبول می‌کند یا خیر اظهار داشت: اصلاً به من ورود نکنید. آقایان که همه جا شفاف سازی کردند بیایند و بگویند دستمزد کی‌روش و هزینه‌هایی که برای اردوها و دریافتی او برای لباس‌های تیم ملی شد چقدر است و اکنون به چه علت می‌خواهد از تیم ملی برود. مردم باید علت اینکه کی‌روش می خواهد برود را بدانند و اگر مسئله‌ای وجود دارد به صورت شفاف بگویند. اگر هم مسئله‌ای وجود ندارد باید کی‌روش حفظ شود چرا که تا الان خوب بوده است.

سرمربی استقلال ادامه داد: کارلوس کی‌روش که تاکنون خوب بود و دریافتی‌هایش را از تیم ملی گرفته چگونه بعد از 24 ساعت مربی خوبی نیست و باید تیم ملی را ترک کند؟ اگر هم خوب است بهتر است او را نگه داریم. آقایان می‌گویند در نظرسنجی مردم از کی‌روش راضی بودند اما به نظرم نظرسنجی نبود و آقایان نظرسازی کردند.

قلعه نویی تاکید کرد: بهتر است دریافتی کی‌روش و تمام مسائل آن به صورت شفاف گفته شود. من به عنوان امیر قلعه نویی نمی‌خواهم این مسائل را بدانم بلکه به عنوان یک هوادار فوتبال می‌خواهم بدانم، چطور قرارداد من، علی دایی، سپاهانی‌ها و ... شفاف سازی شد حالا هم که کی‌روش قصد دارد برود مسئولان بیایند و همه چیز را بگویند. اگر کی‌روش قرارداد دارد چرا تیم ملی را ترک می‌کند؟ باید همه چیز به صورت شفاف گفته شود.

وی گفت: مربی ایرانی قابلیت‌های زیادی دارد و قابلیتش بیشتر از اینهاست که گفته می‌شود اما قبل از اینکه وارد این مسائل شویم بهتر است شفاف سازی کنیم. اول در خصوص نظرسازی که صورت گرفته صحبت کنند تا مردم همه چیز را بدانند.البته مردم همه چیز را می‌دانند و خودشان متوجه هستند که نظرسازی شد.

قلعه‌نویی اضافه کرد: قبل از اینکه سوالات در خصوص بهتر بودن مربی داخلی و خارجی باشد بهتر است دنبال اتفاقات دیگری باشید. به نظرم کی‌روش بهترین گزینه برای تیم ملی است چون 4 سال در این تیم بوده و شناخت خوبی از تمام بازیکنان و تاکتیک‌های تیم ملی دارد. او با محیط هم کاملا سازگاری دارد چرا که روی دستش پرچم ایران را می‌بندد، نوروز را تبریک می‌گوید و بند ساعتش هم پرچم ایران است. این به این معناست که به خوبی محیط را درک کرده و اگر از تیم ملی جدا شود در حق فوتبال جفا شده است.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که از چیزی خبر دارد که می‌گوید همه چیز باید شفاف سازی شود گفت: من می‌گویم چطور 24 ساعته همه چیز تغییر کرد و به یک باره بهترین‌ها باید بروند؟ چرا من امروز سرمربی استقلال هستم و ظرف 24 ساعت فردا سرمربی این تیم نیستم؟ باید این اتفاقات را شفاف سازی کنیم. چون هزینه شده و کی‌روش شناخت خوبی از تیم دارد تا پایان بازی های مقدماتی جام جهانی سرمربی تیم ملی باشد و سپس سرمربی تیم را عوض کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon