عربستان و بازی با آتش؛ عمق همپیمانی با دشمنان امت اسلام

عربستان و بازی با آتش؛ عمق همپیمانی با دشمنان امت اسلام

خبرگزاری تسنیم: با اعتراف صریح رسانه های اسرائیلی به اینکه جنگ عربستان علیه یمن در راستای منافع اسرائیل است و افشای مشارکت جنگنده های اسرائیلی در این جنگ، اضلاع مثلث ویرانی و کشتار در یمن کامل تر و پرده از ماهیت منافقانه حاکمان عربستان برداشته شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، عربستان از بامداد پنج شنبه ششم فروردین، پس از شکست تمام طرح‌ها و سیاست‌هایش در یمن، به گزینه نظامی روی آورد و مناطق مختلف یمن را آماج حملات هوایی خود قرار داد، برخی کشورهایی که از نظر اقتصادی به کمک‌های عربستان نیازمند هستند، با عربستان در تجاوزات آشکار به یمن همراه شده‌اند.
بحرین، قطر، کویت، امارات، مغرب، سودان، اردن و مصر از جمله کشورهایی هستند که در جنگ علیه یمن به عربستان پیوسته‌اند. این در حالی است که پاکستان نیز از آمادگی خود برای مشارکت در این جنگ خبر داده و ترکیه نیز اعلام کرده که در حال بررسی شرکت در عملیات نظامی موسوم به طوفان قاطع است.

از آغاز تجاوز عربستان به یمن تا کنون صدها نفر از شهروندان یمنی که بین آنها شمار زیادی زن و کودک دیده می‌شوند، به شهادت رسیده یا زخمی شده‌اند.

عربستان به هیچ چیزی در یمن رحم نمی کند

از سوی دیگر کمبود دارو و تجهیزات پزشکی در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی یمن برای درمان مجروحان پرتعداد حملات مستمر هوایی عربستان و متحدانش به یمن سبب شده است تا این مراکز خواستار کمک فوری سازمان های امدادرسانی منطقه ای و بین المللی شوند، اما با وجود تلاش سازمان های امدادرسان بین المللی، جنگنده های متجاوز سعودی تا کنون مانع ورود هرگونه کمک های بشردوستانه به یمن شده و هواپیماهای امدادرسان را تهدید کرده اند در صورت ورود به یمن هدف حمله قرار خواهند گرفت.

جنگنده های سعودی در حملات خود به هیچ چیزی در یمن رحم نمی کنند از منازل مسکونی و اردوگاه های آوارگان گرفته تا بیمارستان ها، کارخانه جات لبنیات، روغن و سیمان و فرودگاه ها و بنادر و دیگر تاسیسات حیاتی کشور فقیر یمن، همه را آماج بمب های خوشه ای و ویرانگر خود قرار می دهند و به نظر می رسد طرحی هدفمند برای نابودی تاسیسات و مراکز اقتصادی باقی مانده در یمن از سوی عربستان اجرا می شود تا این کشور فقیر به طور کامل از نظر اقتصادی متلاشی شود و به زعم آل سعود همچنان از نظر اقتصادی به عربستان، وابسته باشد.

المیادین گزارش داده است هدف اصلی حملات عربستان به یمن، فرودگاه های غیر نظامی یمن بوده که تا کنون فرودگاه های صنعا، الحدیده، تعز و عدن بارها بمباران شده است.
تحول خطرناک در حملات سعودی از دو روز پیش با حمله به انواع کارخانه ها و کارگاه ها در یمن اعم از کارخانه های لبنیات تا سیمان و روغن به شمار می رود.

بر اساس گزارش این شبکه، بمباران جاده ها و راه های مهم و پل ها برای قطع هر گونه ارتباط مناطق مختلف یمن با یکدیگر طی روزهای اخیر از سوی جنگنده های سعودی تشدید شده است.

 

 

این رسانه همچنین به هدف قرار گرفتن مراکز و تاسیسات انرژی و تولیدی در یمن از سوی جنگنده های سعودی و متحدانش اشاره کرده است.

تجاوز عربستان به یمن، غیر قابل توجیه بوده و به تشدید بحران در این کشور منجر می شود.

زاهر الخطیب از شخصیت های لبنانی تاکید می کند جنگی که عربستان سعودی علیه یمن به راه انداخته است، غیر قابل توجیه و غیر قانونی و در تناقض با منشور اتحادیه عرب و منشور دفاع مشترکی است که دخالت خارجی در امور کشورهای عربی را رد می کند.

جنگی در راستای اهداف غاصبان قبله نخست مسلمانان

الخطیب تصریح می کند تجاوز عربستان به یمن را تنها می توان در راستای خدمت به پیمان آمریکایی صهیونیستی، ترکی،  ارتجاع عرب به ویژه آل سعود قلمداد کرد، زیرا هدف طرح آمریکایی صهیونیستی و عربستان، سلطه و سیطره بر ثروت های یمن است.

ولید برکات دبیرکل حزب دموکرات لبنان هم می گوید تجاوز عربستان به یمن، دخالت آشکاری است که ملت یمن را هدف قرار داده است و به وخیم تر شدن اوضاع منجر می شود.
بر خلاف ادعای آل سعود مبنی بر این که، جنگ علیه یمن به صلح و ثبات منطقه منجر می شود، ولید برکات تاکید می کند این تجاوز هرگز به حل بحران یمن منجر نخواهد شد، این تجاوز، تعدی به تمام یمنی هاست و بر خلاف قوانین و ارزش های عربی و اسلامی است در حالی که همه باید برای حل بحران یمن از طریق گفت و گوی سیاسی میان طیف های مختلف سیاسی و ملی جامعه یمن تلاش کنند.

تنها نتیجه جنگ افروزی عربستان در یمن از ششم فروردین تا کنون،‌کشتار بیشتر انسان های بیگناه به ویژه کودکان و زنان و تخریب گسترده زیر ساخت ها و مراکز حیاتی و اقتصادی و منازل مردم یمن بوده است.

آل سعود شبیه آل صهیون

یکی از شباهت های ماجراجویی نظامی عربستان در یمن با تجاوزات و جنگ های مختلفی که رژیم صهیونیستی علیه لبنان و همچنین نوار غزه به راه انداخته است، کشتار کودکان و زنان و سالخوردگان و تخریب منازل آن هاست که در حملات هوایی عربستان به یمن شاهد آن هستیم، شیوه و رویکردی که از سوی رژیم صهیونیستی در حملات ددمنشانه ای که ملت های لبنان و فلسطین را هدف قرار داده است، شاهد بودیم.

وظیفه کشورهای اسلامی و مجامع بین المللی

مهمترین مساله در حال حاضر دخالت سریع مجامع و نهادهای بین المللی که خود را مسئول امنیت و ثبات جهان می دانند، به ویژه شورای امنیت برای اعمال فشار بر رژیم عربستان به منظور توقف سریع تجاوزات هوایی خود به یمن است، توقف جنگ علیه ملت یمن و ارائه ابتکار فوری از سوی کشورهای اسلامی و عربی برای حل بحران یمن بر اساس اصل گفت و گو و حل سیاسی یک ضرورت است، چرا که تجربه و تاریخ جنگ های گذشته آل سعود علیه یمن نشان داده است که گزینه نظامی هرگز به نتیجه ای جز پیچیده تر شدن امور و کشتار بیگناهان و تخریب تاسیسات زیربنایی یمن منجر نمی شود.

"ناهض حتر" تحلیلگر اردنی معتقد است عربستان، شیوه و رویکرد خصمانه ای را علیه مسائل کشورهای عربی و بر خلاف شیوه همبستگی عربی در پیش گرفته است.
وی با انتقاد از سیاست های عربستان و‌ نقش آن در منطقه عربی و منطقه به سلطه طلبی آل سعود بر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و جذب و کشاندن برخی کشورهای عربی ضعیف و متزلزل از نظر اقتصادی به محور مشکوک خود که هم پیمان رژیم صهیونیستی است، اشاره کرد.

حتر با تاکید بر این که ارتش های عربی، راه خود را گم کرده اند، خاطر نشان می کند عربستان و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس(البته به  استثنای کشور عمان) از مدت ها پیش یعنی از اوایل دهه نود قرن گذشته با جدا شده از محیط و روابط عربی خود به ستون اصلی ساختار جهانی بازار نفت و سرمایه گذاری و اداری مالی و سیاسی جهان پیوسته اند که این مساله باعث شده است تا رژیم های مرتجع عرب حاشیه خلیج فارس به همپیمان واقعی اسرائیل تبدیل شوند.

وی با اشاره به تلاش های طولانی مدت قطر برای رقابت با عربستان بر سر نقش رهبری این مجموعه تاکید می کند که شورای همکاری خلیج فارس به مصر، اردن و مغرب نه به عنوان شریک و عضو باشگاه خود بلکه به عنوان ابزار و مزدور نگاه می کند.

حتر می گوید پس از جنگ آزادی بخش اکتبر در سال 1973 و خروج مصر از جبهه ضد صهیونیستی و انفجار قیمت های نفت، رژیم های عربی عملا تسلیم و تابع اراده آل سعود شدند که هرگز شیوه همبستگی عربی را در پیش نگرفته، بلکه شیوه جنگ افروزی را در پیش گرفته و به توطئه چینی علیه کشورهای عربی و دخالت علیه انقلاب ها و جنبش های ملی در بحرین و یمن پرداخته است.

 

 

 

نقش مشکوک عربستان در منطقه

حتر تحلیلگر اردنی به نقش مشکوک عربستان در سطح منطقه ای همانند نقش این رژیم در جنگ هشت ساله تحمیلی رژیم صدام معدوم علیه جمهوری اسلامی ایران و حمایت های گسترده از بعثی های متجاوز و تلاش برای تضعیف عراق پس از سرنگونی صدام و توطئه چینی با آمریکا علیه این کشور و جلوگیری از وحدت مردم عراق برای تبدیل شدن به عراق قدرتمند یکپارچه اشاره کرد. عربستان در سطح بین المللی، ریاض، انتخابات اروپایی را با دلارهای نفتی برای تضعیف گروه های مخالف خود حمایت مالی کرده و بزرگترین و گسترده ترین حمله را برای گسترش تفکرات وهابیت و اندیشه های تکفیری و طایفه ای از پایان دهه هفتاد به راه انداخته و اولین سازمان های تروریستی را در افغانستان و در ادامه در کشورهای دیگر تشکیل داد. امپریالیسم آمریکایی و صهیونیسم جهانی به آل سعود برای پیشبرد برنامه ها و طرح های خود در منطقه نیاز دارد و آل سعود مرکزی برای ارتجاع و صدور و اداره تروریسم در منطقه به شمار می رود و این راز عدم مقابله آمریکا با تروریسم یا حرکت عربستان در مسیری که ائتلاف امپریالیستی برای آن ترسیم کرده است.

حتر در مقاله ای که در روزنامه الاخبار منتشر شده است، حمله عربستان به یمن و همراهی چند کشور وابسته عربی با این تجاوز را بیانگر این حقیقت دانست که ارتش های عربی، جهت واقعی قطب نما را که فلسطین  است، گم کرده و یا به عبارتی، به عمد رها کرده و جنگ علیه یک کشور عربی را انتخاب کرده اند.

به گفته حتر، مساله فلسطین، مساله محوری مسلمانان است و باب سازش و تکیه به آمریکا برای حل مساله فلسطین، هیچ نتیجه ای جز تداوم اشغالگری و تضییع بیشتر حقوق ملت فلسطین نخواهد داشت در حالی که مبارزه با طرح صهیونیستی مانع سازش و امتیازدهی به اشغالگران قدس می شود. نکته دیگر این که، دشمن اصلی مسلمانان و کشورهای عربی، آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

رژیم کشتار و ویرانی و بازوی قدرتمند محور غربی صهیونیستی

روزنامه الثوره، با تاکید بر شکست حتمی عربستان در ماجراجویی نظامی علیه یمن، آل سعود را رژیمی توصیف کرد که به ویرانگری و کشتار در کشورهای عربی دست می زند.
این روزنامه دخالت نظامی عربستان در یمن را خودکشی خواند و نوشت جنگی که آل سعود علیه یمن به راه انداخته است، هیچ چشم اندازی برای پیروزی ندارد و تنها به ویرانی یمن و کشتار در این کشور منجر می شود، جنگ عربستان علیه یمن و تشکیل ائتلاف عربی به تقلید از آمریکا، یک جنگ بی نتیجه ای است که پیروزی برای متجاوزان در آن غیر ممکن  است.

این روزنامه با بی اساس خواندن ادعای رژیم عربستان و توجیه جنگ علیه یمن به بهانه بازگرداندن آن چه مشروعیت خوانده به منصور هادی که به زعم ریاض، رئیس جمهور قانونی است، نوشت ادعای سعودی در خصوص مشروعیت، بی اساس است، زیرا مشروعیت و قانونی بودن منصور هادی که آل سعود از آن دم می زند و مدت دو سال ریاست جمهوری هادی بر اساس قانون به پایان رسیده و حتی وی استعفا هم کرد و مجلس یمن هم آن را پذیرفت، در نتیجه بهانه تراشی عربستان برای به راه انداختن این جنگ، هیچ پایه و اساس قانونی ندارد، همچنان که ادعای آل سعود درباره حمایت از دولت مشروع و قانونی با تلاش آشکار این رژیم برای براندازی دولت قانونی در سوریه کاملا تناقض و منافات دارد.

این روزنامه با تاکید بر شکست عربستان در رسیدن به اهداف خود در یمن از طریق حملات هوایی خاطر نشان می کند تحقق هدف عربستان در بازگرداندن منصور هادی به قدرت مستلزم سیطره میدانی بر یمن است که این هدف از طریق حملات هوایی که تنها سبب ویرانی بیشتر می شود، امکان پذیر نیست و سیطره تنها از طریق ورود نیروی زمینی و دخالت زمینی امکان ندارد که عربستان شرایط و توان انجام چنین اقدامی را ندارد، زیرا عربستان نمی تواند بیش از هشتاد هزار نیرو را با انواع سلاح ها به خاطر یمن تجهیز و آماده کند، از سوی دیگر حتی در صورت فراهم کردن چنین نیرو و امکاناتی، توان رویارویی با ارتش یمن  و مهمتر از آن، رویارویی با کمیته های مردمی و نیروهای انصارالله را ندارند.

این روزنامه با اشاره به این که پاکستان، با وجود حمایت از حملات هوایی سعودی به یمن، حاضر به مشارکت در جنگ زمینی نیست، نوشت این سئوال را باید طرح کرد که آیا عربستان سعودی در این سطح از جهل و نادانی نظامی و استراتژیک قرار دارد که تصمیم برای دست زدن به حمله زمینی بگیرد که از تحقق اهداف آن ناتوان خواهد بود؟
این روزنامه سعودی هر گونه جنگ زمینی عربستان علیه یمن را به معنای غرق شدن این رژیم در باتلاق یمن دانست که خروج از آن آسان نخواهد بود.

به نوشته این روزنامه، حتی آمریکا هم به خوبی می داند که امکان پیروزی عربستان بر یمن وجود ندارد و عربستان را به این خاطر تشویق به این حمله کرد تا با مشغول کردن آن به یمن از توجه به پرونده های اساسی دیگر بازدارد.

این روزنامه در عین حال، جنگ عربستان علیه یمن را در راستای منافع رژیم صهیونیستی دانست.

به گزارش تسنیم، الوطن با تاکید بر این که این جنگ به افزایش نفرت و انزجار ملت یمن و دیگر ملت های منطقه از عربستان منجر خواهد شد،‌جنگ عربستان را در راستای منافع صهیونیستی غربی دانست که رژیم آل سعود به نیابت از این محور علیه یک کشور اسلامی و عربی به راه انداخته است و عربستان هرگز قادر به تحقق اهداف خود در این جنگ نخواهد بود.

شباهت آل سعود به صدام جنایتکار

برخی تحلیلگران سیاسی، تجاوز عربستان به یمن را نمایش ضعف و نه قدرت می دانند و بر شکست این رژیم در رسیدن به اهداف خود در این جنگ تاکید می کنند. پایگاه خبری المسله، به نقل از تحلیلگران، شیوه تجاوزکارانه رژیم عربستان را به رویکرد صدام معدوم تشبیه کرد.

تجاوزات عربستان به یمن در حالی هفته نخست خود را پشت سر می گذارد که درخواست ها برای توقف آن هم در حال افزایش است، در این زمینه علاوه بر جمهوری اسلامی ایران که در صدر کشورهایی قرار دارد که بر ضرورت توقف فوری جنگ افروزی عربستان و آمریکا در یمن تاکید کرده است، برخی کشورهای عربی همچون عراق هم خواستار توقف فوری این جنگ شده اند. منابع  عراقی هم چنین از احتمال ارائه ابتکاری از سوی بغداد برای حل بحران یمن به دور از دخالت نظامی خبر داده اند.

به گفته این منابع،‌ ابتکارعمل عراق شامل سه بند است : توقف فوری حملات هوایی و زمینی،‌انجام آشتی ملی واقعی میان تمام طرف ها بدون هرگونه استثناء یا کنار گذاشتن هیچ گروه و  برگزاری انتخابات آزاد و سالم تحت نظارت سازمان ملل متحد.

 

جنگی نابرابر و بی رحمانه علیه فقیرترین کشور همسایه عربستان

جنگ علیه یک کشور اسلامی و ملت مظلومی مثل مردم یمن که از کمترین امکانات برخوردار است و فقیرترین کشور عربی در همسایگی کشور ثروتمند عربستان به شمار می رود، نشان دهنده نمایش قدرت آل سعود نیست، بلکه نمایش ضعف و عجز آنهاست.

در هفتمین روز جنگ عربستان علیه یمن، مردم این کشور همچنان در برابر ماشین کشتار و ویرانگری آل سعود مقاومت می کنند، جنگی که در طول یک هفته گذشته نتوانسته است اهداف خود را محقق کند و به همین سبب حرف و حدیث درخصوص احتمال دخالت زمینی متجاوزان افزایش یافته است.

این در حالی است که تجارب ملت هایی که در معرض اشغالگری یا تجاوز قرار داشته اند بر شکست مفتضحانه هر متجاوز و جنگ افروزان مهر تایید می زند.

المسله نوشته است عربستان در حالی از جنگنده های پیشرفته خود برای کشتار ملت یمن استفاده می کند که همچنان در برابر اشغال دو جزیره تیران و صنافیر که از سال 1967 میلادی در اشغال رژیم صهیونیستی است، سیاست سکوت در پیش گرفته است.

این رسانه نوشت عربستان از رژیم صدام در جنگ هایی که به راه انداخت، کاملا حمایت کرد، این رژیم همچنین از گروه های تروریستی مسلح در سوریه هم حمایت می کند،‌اما تا کنون حتی یک گلوله هم به سوی رژیم اسرائیل که بخش هایی از خاک آن را  اشغال کرده است، شلیک نکرده است.

ویرانگران سوریه در حال ویرانی یمن

محی الدین المحمد تحلیلگر عرب می گوید همان طرف هایی که از چهار سال پیش جنگ تمام عیاری را علیه سوریه به راه انداخته اند،‌همان طرف ها اکنون به سرکردگی آل سعود که ائتلاف آمریکایی اسرائیلی برای نابودی آن چه از یمن باقی مانده است، تشکیل داده است، جنگی که با مشارکت حکام عربی به راه افتاده است که ثابت شده است حقد و کینه آنها کمتر از رژیم اسرائیل نیست.

عربستان که همچنان نظام بردگی در آن حاکم است،‌جنگ ها را تحت دروغ و پوششی به نام دموکراسی ادعایی غربی ها فرماندهی می کند، دموکراسی که بریدن سرها با ساطور و آتش زدن مردم با خودروهای بمب گذاری شده و به بردگی کشاندن زنان و خرید و فروش اعضای بدن انسان را مجاز دانسته است، آل سعود جنگ هایی را با صرف ده ها میلیارد دلار برای نابودی و ویرانی تمام کشورهایی که به خود متکی هستند و زندگی کریمانه ای را برای ملت های خود فراهم کرده اند، به راه انداخته است.

این تحلیلگر تصریح می کند با وجود این جنگ های جنایتکارانه،‌هر کس که گمان کند که آل سعود و شرکایشان قادر به تغییر قواعد تاریج و جغرافیا هستند، اشتباه می کنند و همچنین کسانی که گمان می کنند آتشی را که در سوریه، تونس،‌لیبی، مصر، یمن، لبنان و افغانستان برافروختند،‌هرگز دامان آنها را نخواهد گرفت، هم سخت در اشتباه هستند.

گروه موسوم به ائتلاف جوانان جزیره که مخالف رژیم آل سعود است، در بیانیه ای با حمایت از جنبش انقلابی مردم یمن، تجاوزات وحشیانه عربستان به یمن را محکوم کرد.
در این بیانیه آمده است ملت آزاد یمن، قدرت بالای خود برای ایستادگی در برابر این تهاجم وحشیانه و توان دفاع از سرزمین خودشان را اثبات کرده اند.

اختلافات داخلی در آل سعود و هشدار درباره شکست ماجراجویی در یمن

همزمان با ادامه حملات شدید جنگنده های عربستان و متحدانش به یمن که فرودگاه ها و کارخانه ها و مراکز حیاتی و اقتصادی کشور فقیر یمن را هدف قرار داده است، اختلافات میان شاهزداگان و امیران آل سعود درباره این جنگ و تاثیرات منفی آن بر آینده رژیم آل سعود و کشور عربستان، برخی از آنها هم به صراحت درباره موفقیت سرنوشت این جنگ ابراز تردید کرده اند.

برخی از شاهزادگان سعودی از همان ساعات نخست جنگ علیه یمن، به مخالفت با آن برخاسته اند که رسانه ها در این زمینه به مقرن بن عبدالعزیز ولیعهد سعودی اشاره می کنند که از جمله مخالفان این جنگ بوده است، متعب بن عبدالله فرزند شاه متوفی و وزیر گارد ملی سعودی هم از دیگر مخالفان جنگ معرفی شده است.

طلال بن عبدالعزیز از شاهزادگان سعودی هم از جمله کسانی است که از جنگ  افروزی عربستان در یمن انتقاد کرده است.

موج مخالفت ها با ماجراجویی خونین عربستان در یمن همچنان در حال افزایش است، تا جایی که سلطان قابوس پادشاه عمان که کشورش به نشانه مخالفت با جنگ، در ائتلاف سعودی آمریکایی حضور ندارد، نامه ای به سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی فرستاده است و خواستار توقف این جنگ شده است.

حتی عبدالرحمن یوسف پسر شیخ یوسف القرضاوی رئیس گروه موسوم به اتحادیه جهانی علمای مسلمان و پدر معنوی تروریست های تکفیری در منطقه به انتقاد شدید از این جنگ پرداخته و آن را جنگ بی نتیجه و بیهوده خوانده است.

انتقاد عبدالرحمن از این جنگ در حالی است که پدر وی به صراحت از این تجاوز غیر انسانی و غیر اسلامی حمایت کرده است.

محمد حسنین هیکل نویسنده و تحلیلگر معروف مصری هم از جمله منتقدان این جنگ به شمار می رود تا جایی که به خاطر انتقادهایش از این جنگ در معرض فشارها و تهدیدهای گسترده از سوی محافل مصری همسو با آل سعود قرار گرفته است.

عربستان مجری طرح های آمریکا در منطقه

"بوب بایر" مزدور سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) اذعان کرده است جنگ عربستان علیه یمن،‌مقدمه چینی برای اجرای طرح کسینجر(وزیر خارجه اسبق آمریکا) دانسته است که این طرح بر دخالت نظامی غرب در منطقه با هدف حمایت از منافع نفتی و نجات اقتصاد جهانی تاکید کرده است.

انصارالله، محاسبات متجاوزان را برهم زد

پایگاه خبری لحج با اشاره به خیانت برخی طرف های یمنی به ملت و منافع ملی کشورشان از طریق کمک به عربستان متجاوز برای حمله به اهداف مشخص در صنعاء و مناطق دیگر به اعتراف شیخ تمیم بن حمد آل ثانی به تیزهوشی و ذکاوت رهبران جنبش انصارالله در جنگ نابرابری که علیه یمن به راه افتاده است، اشاره کرده است.

بر اساس این گزارش،‌ امیر قطر به بمباران اماکن غیر نظامی اعتراف کرده و گفته است ما و آمریکایی ها انتظار داشتیم، پس از ضربات ائتلاف توفان قاطعیت، فورا واکنش نشان دهند و ما بر این مساله امید بسته بودیم تا بتوانیم حوثی ها را از بین ببریم، اما تاخیر آنها در دادن پاسخ، بار دیگر محاسبات ما را برهم زد.

شیخ تمیم اعتراف کرده است که حوثی ها ثابت کرده اند که افراد زیرک، باهوش و منطقی بوده و بسیار عاقلانه رفتار می کنند، زیرا به گفته این حاکم مرتجع عرب، با وجود حملات جنون آمیز به یمن، آنها تا کنون واکنشی نشان نداده اند.

عربستان با آتش بازی می کند

"جیمز پتراس" استاد دانشگاه بنگهامتون در نیویورک در گفت و گو با شبکه پرس تی وی تاکید کرده است عربستان با به راه انداختن جنگ علیه یمن، با آتش بازی می کند.
وی تاکید کرده است ویرانی یمن پیامدهایی در داخل عربستان خواهد داشت و ممکن است سبب شعله ور شدن شراره های انتفاضه مردمی در کشورهای مجاور شود.

به گفته وی، حملات هوایی عربستان به یمن، فاجعه انسانی خطرناکی به شمار می رود.

 

جنگ آمریکایی صهیونیستی سعودی علیه یمن

با اعتراف صریح رسانه های اسرائیلی به این که جنگ عربستان علیه یمن در راستای منافع اسرائیل است و افشای مشارکت جنگنده های اسرائیلی در این جنگ، اضلاع مثلث ویرانی و کشتار در یمن کامل تر شد و پرده از ماهیت منافقانه حاکمان عربستان برداشته و دروغ بزرگ آنها که این جنگ را با هدف حمایت از مردم یمن به راه انداخته اند، افشا شد.

روزنامه "یلی" از رسانه های رژیم صهیونیستی به صراحت از مشارکت جنگنده های اسرائیلی در جنگ علیه یمن در کنار جنگنده های سعودی و آمریکایی خبر داد هاست.
این روزنامه به نقل از عمیر ایشیل فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در حال حاضر یک اسکادران از جنگنده های اسرائیلی به کشورهای عربی برای سیطره بر یمن کمک و در این جنگ مشارکت می کنند.

این مقام نظامی صهیونیستی تاکید کرده است امروز به جهان اثبات می کنی که اسرائیل تنها یک پیکر بیمار میان کشورهای عربی نیست، بلکه این کشورها امروز برای رهایی از یکی از دوستانشان از ما کمک خواسته اند.

این رسانه همچنین به تمجید متجاوزان سعودی از جنگنده های اسرائیلی به سبب شرکت در جنگ علیه یمن خبر داده است.

این اعتراف بار دیگر برعمق همپیمانی و همسویی رژیم آل سعود با رژیم صهیونیستی و خیانت مستمر رژیم وهابی حاکم بر عربستان به امت اسلام مهر تایید می زند و نشان می دهد.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان