محوطه مقبره آقا نورالدین و آقا سلطان در اراک ساماندهی می‌شود


محوطه مقبره آقا نورالدین و آقا سلطان در اراک ساماندهی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: شهردار اراک از بهسازی و ساماندهی محوطه مقبره آقا نورالدین و آقا سلطان در اراک خبر داد.

محمدابراهیم عباسی در گفت‌و‌گو خبرنگار تسنیم در اراک، بااشاره به اقدامات انجام شده برای بازسازی و بهشازی مقبره آقانورالدین و آقاسلطان در اراک اظهار داشت: پارک شهر اراک از قدیمی ترین پارک‌ها و اماکن تفریحی استان مرکزی بوده که در جنب مقبره آقانورالدین و آقاسلطان در اراک قرار گرفته است.

وی افزود: متاسفانه بخش‌های مختلف مقبره آقانورالدین و آقاسلطان در اراک به محلی برای افراد دارای آسیب‌های اجتماعی، کارتن خواب‌ها و معتادان تبدیل شده بود که همین امر منجر به نازیبایی و نیز نبود امنیت چه در مقبره آقانورالدین و آقاسلطان و نیز پارک شهر شده بود.

عباسی تصریح کرد: این موضوع برای ما غیرقابل قبول بود که در کنار قبور علما، مومنان و مومنات شاهد حضور افراد معتاد و کارتن خواب باشیم چرا که این توهینی به اموات شهر که اغلب نیز از بزرگان و علماء اراک نیز بوده‌اند، است.

شهردار اراک به برنامه‌ریزی برای بهسازی و بازسازی مقبره آقانورالدین و آقاسلطان در اراک اشاره کرد و گفت: اوضاع و احوال موجود در این نقطه شهری منجر شده بود اهالی شهر اراک نیز به ندرت در این محل تردد کنند.

وی تصریح کرد: براین اساس، با همفکری جمعی استان، برنامه‌ریزی شد با بهسازی این نقطه مجموعه تفریحی- فرهنگی خوبی برای رفاه حال مردم شهر ایجاد کنیم تا ضمن جمع آوری معتادان و خواب‌گردها در سطح این نقطه شاهد یک مجموعه تفریحی و فرهنگی مناسبی برای همشهریان فراهم آوریم.

عباسی به روال اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: ما اجازه بی احترامی به هیچ مقبره‌ای را در این نقطه نمی دهیم و از سویی با استفاده از GIS، نقشه‌ای از وضعیت قبرها تهیه شده، که پس از بهسازی منطقه موجود براساس نقشه و طرح جانمایی دوباره این قبور انجام می‌شود.

وی افزود: تاکنون 2 جلسه با مالکان این قبور داشته‌ایم و اجرای طرح بهسازی را برای آنها توضیح دادیم هرچند مطابق قانون به ما اجازه داده شده هر نقطه‌ای از شهر که برای مردم و محیط شهری ضرری و مشکلی به دنبال داشته باشد، شهرداری مستقیم وارد عمل شده و نیز 10 تا 15 درصد هزینه‌های رفع این مشکلات را از مالک دریافت کند که البته اعلام کردیم همه هزینه ها با شهرداری است تا بتوانیم با ایجاد فضایی مناسب در کنار مقبره‌های نورانی علمای دینی به توسعه شهری کمک کنیم.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon